Det er skrevet og linket flere steder på forumet om hvordan dagens system er - og hvordan det /ikke/ funker.
F.eks i rexxy69 sin tråd En vill og gedigen "vitenskapelig" feilslutning - TSH , FT4 og FT3:
Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Hvordan kan vi vite at skjolkjertelhormon når inn i cellene og blir brukt effektivt?
..

Har du lagt merke til at jeg ikke inkluderer blodprøver for TSH, fritt T4 og fritt T3 nivå? Disse testene er av begrenset verdi. De har bare mening når de er langt utenfor rekkevidde. Hvis de er i området eller i nærheten av normalområdet er de helt ubrukelige til å fortelle deg om du har god nok skjoldkjertelhormonregulering fra medisiner. Det eneste de forteller oss er effekten av hypofysens sekresjon av TSH på skjoldbrukskjertelen, og effekten av skjoldbrukskjertelens hormoner på hypofysen. De forteller oss ikke noe som helst om effekten av skjoldkjertelhormon på celler i andre kroppsvev. Å trekke slutningen at skjoldkjertelhormoner er velregulert ut i fra disse hormonenes nivåer i blodet er ikke bare indirekte - det er en vill og gedigen vitenskapelig feilslutning. Denne medisinske katastrofen er isenesatt av produsentene av disse testene i tillegg til produsentene av syntetisk skjoldkjertelhormon og er daglig ansvarlig for den omsorgssvikt hypotyroide pasienter verden over lider under – hver dag, uke, måned og år.

Jeg kunne fortsette med en lang liste av andre nyttige og ofte unyttige tester, men mitt poeng er dette: Vi har nok av tester som indirekte måler de cellulære effektene av skjoldkjertelhormon, og de er langt mer diagnostisk meningsfulle enn å bruke TSH , fritt T4 og fritt T3.

Har du spurt din lege: ”Hvordan kan vi vite at skjoldkjertelhormon når inn i cellene og blir brukt effektivt” er du på rett spor. De fleste leger er derimot ”way off track”. De fleste leger tar del i denne moderne medisinske katastrofen selv om informasjonen du ba om, er lett tilgjengelig for en nysgjerrige person, særlig leger.

Det er igrunnen dette jeg tenker på - dvs; hvordan det kan påvises at godkjenningsgrunnlaget for syntetisk T4 ikke henger på greip. Opprinnelig ble jo denne syntetiske dritten godkjent fordi den var (produsentens påstand) lik NDT.

Legemiddelverkets godkjenningsgrunnlag må være lagt på feil premisser - jeg mener ift menneskekroppens funksjoner...

http://www.legemiddelverket.no/Godkj...r/default.aspx