Sitat Opprinnelig skrevet av Anne7 Vis post
Hvor lenge har du tatt jodtilskudd, og hvor lav var du? Jeg har bare fiine prøver og kommer neppe til å bli satt på noen form for medisiner, med mindre det blir strumaoperasjon. Legen er overbevist om at jod-tilskudd ikke kommer til å innvirke på situasjonen, i motsetning til meg
Jeg måtte lese i min egen historie for å få hjelp til å huske...
Døgnurin jod viste 2,2 (ref. >0,8 - 8,6). Jeg starta med 6,25 mg Iodoral tabletter juli 2014 og økte til 25 mg i løpet av 3-4 uker. I september gikk jeg tom, og da ble formen dårligere. Utpå høsten fikk jeg igjen tak i jod, og nå tar jeg 12,5 mg hver dag, sammen med selen.

Jeg tror at om du har jodmangel, så kan det hende det løser seg for din del med å rette på det. Jeg vet det er mulig, og har snakket med en lege som har sett det hos flere pasienter, og vet om andre leger som forteller om det samme. Man må begynne med det mest åpenbare, og hos deg er det naturlig å begynne med jodtilskudd. Gi deg selv noen uker, og ha i bakhodet at du kan få detoxproblemer. Hvis du har overskudd, kan du også bruke tid på hvorfor du har næringsmangel. Det er ikke sikkert du finner svaret på akkurat det, men kanskje du finner andre svar på veien! Kan hende du har for lavt inntak av jod ernæringsmessig, eller at kroppen ikke tar det opp (og da er det interessant å bruke litt tid på årsaken til det).