Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Nytt liv etter operasjon
Threaded View
-
12-02-15, 21:52 #23
Sv: Nytt liv etter operasjon
Heisann Ninamor.
Ved du hvad? Eftersom det er anti-TPO tallet, der har afgørende betydning for dr. Guldvog, burde lægen have sørget for at undersøge hvad dit anti-TPO i virkeligheden er, til og med både før og efter starten på Levaxin.
At det er >1300 (mere end 1300) i oktober, og i januar, betyder så absolut ikke at der ikke er sket et fald i antistofferne siden opstart af Levaxin, fordi den målemetode der bliver anvendt i dit tilfælde er mest kun en "ja-eller-nej-test". Nu skal jeg forklare hvad det betyder...
Blodserum fra samme blodprøve udtaget fra den samme person blev analyseret på to forskellige laboratorier, hvoraf resultatet for anti-TPO fra det ene lab var > 1300 (ref omr: 0-100) mens fra det andet lab var resultatet 209 (ref omr: <35). Og kommentar er:
"Så en person med TPO > 1300 er altså ikke nødvendigvis "mer" syk enn en med 209…. Etter at jeg og min lege ble oppmerksomme på dette så analyserer han ved Aker… Først da kan man se virkning på anti-TPO – og om det går an å gjøre noe for å senke den."
Du kan læse hele forklaringen her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15422 og ellers kan du anmode din fastlæge om at han fremover benytter et andet lab, som leverer nøjagtige analyser af anti-TPO, specielt når det netop er på baggrund af resultaterne at der bliver foreslået en operation.
Hvor lægeetisk forsvarligt er det mon, at operere folks kirtler ud alene på baggrund af resultater som enten <1300 eller >1300 ? Rent etisk mener jeg at der bør mere præcise målinger til, før man overhovedet kan tage stilling til den type sygdom du lider af.
Umiddelbart lyder det som om at du enten ikke kan tåle Levaxin... eller at dosen er for lav i forhold til kroppens virkelige behov for T4...
Der er dog en ting du selv kan teste med det samme: tag hele den dose Levaxin, du ellers skulle taget i morgen tidligt, allerede til sengetid nu til natten, og fortsæt med at tage Levaxin til natten den næste uge eller to, og se hvad der sker. Rigtig mange her på forummet tager sin medicin til natten, og er vældig glade for det.
Der masser af forskning som siger at nat-Levaxin tåles bedre af mange flere end Levaxin taget om morgenen, og at flere har bedre effekt af Levaxin, når den tages til natten. Levaxin virker så langsomt at det vil ikke give problemer med nattesøvnen, medmindre man bliver bange for ikke at kunne sove, men så er det jo noget andet, som er problemet.
Det kommer meget an på, hvor længe du var syg, idet Hashimoto's sædvanligvis varer meget længe, ofte mange år før diagnosen. Hvis du i virkeligheden længe har dannet utilstrækkelig med triiodothyronin (T3), begynder hormonmangelen efterhånden påvirke visse dele af hjernen, og som følge deraf udvikles forskellige neurologiske symptomer... Hvis du læse indledningen i denne tråd vil du forstå hvad jeg mener.
Godt tænkt mht. mælkeprodukter. I hvert fald mens man prøver at finde ud af, hvad styrker og hvad mildner den autoimmune reaktion. Da er det rigtig smart at udelukke enkelte madvare-grupper i et par måneder ad gangen, for at se resultatet på antistoffer. Det er vældig godt tænkt af dig...
Jeg føler at du sagtens kan selv tage dine beslutninger. Du tænker på den helt rigtige måde, og stiller spørgsmålstegn på de rigtige steder, og er klar over hvad du har brug for at vide mere. Det er vældig godt klaret. Ikke alle kan det... desværre. Men du kan.
Hvad din fastlæge angår, kommer det an på hvor vidt han/hun kan tænke udenfor boksen, og om han/hun er lydhør når patienten stiller spørgsmål. Hvis det var mig, ville jeg be' om at skifte lab til et andet, der benytter nøjagtige metoder til måling af anti-TPO, og så ville jeg be' om at få målt jod i døgnurin. Uanset at jod frarådes dem med Hashimotos, er det en kendsgerning at over 90% af Hashimotos-patienter mangler jod (iflg. udenlandske medicinske kilder), så det er vigtigt at finde ud af først.
Ellers (hvad nummenhet angår) kan du måske henlede lægens opmærksomhed på Spinocerebellar ataxia, som er en tilstand der udvikles efter langvarigt underskud af triiodothyronin (T3), og som er en sekundær tilstand til hypothyreose. Thyreoideahormon-mangel betinget Spinocerebellar ataxia er desværre ikke så sjælden som visse læger gør den til...
M.h.t. dr. Guldvog... Hvad jeg ikke kan forstå er, at dr. Guldvogs Hashimoto-studien først afsluttes om et år... så hvorfor mon tilbydes disse operationer allerede, uden at kende studiets endelige resultater? Underligt...
I morgen bliver sikkert en besværlig dag for dig, at komme igennem. Krydser fingre.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nytt liv... etter operasjon
Av enja i forumet OperasjonssalenSvar: 39Siste melding: 12-03-10, 01:15 -
Astma etter operasjon.
Av haba i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 26-01-09, 12:57 -
trening etter operasjon?
Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 29-04-08, 20:20 -
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat

Bokmerker