Nå har jeg tatt 155 mg en stund, og i tillegg 30 mg ekstra på dager med litt ekstra aktivitet. Det er fortsatt en vei å gå, men det går framover. Føler at noe holder igjen, og det kan fortsatt være jernlageret som ikke er høyt nok. Det er tatt prøver av østrogener, progesteron mm, og innen jeg får svaret kommer jeg uansett til å starte med å smøre meg med progesteronkrem (av vill yamsrot). Ting kan tyde på at jeg om ikke så lenge bør prøve å økt til 185 mg (125 + 60), men jeg skal gi kremen en sjanse først. Jeg føler absolutt ikke at svingningene i takt med menstruasjonssyklusen er noe bedre, snarere tvert i mot. Er klar over at tilførsel av progesteron med krem kan gi en forbigående forverring av evt østrogenoverskuddsplager.

Jeg våkner ikke lengre i 3-tiden om natten, og føler generelt at kortisolet er mer i balanse ved at jeg tåler mer av stress/påkjenninger samt st jeg er mindre skvetten av ubetydeligheter. Den fysiske bekreftelsen fikk jeg hos naprapaten i dag. Tyrenakken, eller "kontorpukkelen" som jeg kaller den, er blitt mindre.