Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Dette ligner veldig på hvordan det var med datteren min, som nå er 20 og fikk lavt stoffskifte da hun gikk på videregående. Hos fastlegen fikk hun bare sterke smertestillende for hodepinen, og tilbud om antidepressiva, så vi måtte til privatlege før det ble avklart at det var stoffskiftesykdom som plaget henne. Prøvde først en periode med Levaxin, som ikke virket så særlig godt for henne, men hun går nå på Armour og har det stort sett bra, og er kvitt migrenen.

Støtter de andre som har svart deg, her: krev å få en prøvebehandling med Levaxin hos fastlegen. Det skal utelukkes andre årsaker før en ME-diagnose settes, så ikke avfinn deg med det når du har såpass mye symptomer på lavt stoffskifte! Lavt stoffskifte kan utløses av en virusinfeksjon eller andre påkjenninger.
Takk for svar! Er usikker på om fastlegen vil gi meg prøvebehandling iom at jeg er erklært frisk av endokrinolog (snakk om å bli skuffet av å høre at man er frisk! ), men det skader vel ikke å spørre. Det jeg er redd for er at dersom jeg ikke responderer godt på Levaxin vil det sitte enda lenger inne å gi meg Armour, da det kan tolkes som at det ikke er stoffskiftet det er noe i veien med. Men jeg får bare mase! Kan ikke ha det sånn særlig mye lenger før det går alvorlig utover studier/familie...
Godt å høre at datteren din har blitt bedre!