Dette blir et helt kort svar fra meg (da jeg er opptatt store deler av dagen).
Gjør som meg - krev prøvebehandling av stoffskiftet (som et ledd i å utelukke ME! ME kan for øvrig ha flere grader, og man kan ha, om jeg husker rett, nedsatt funksjon med 60% - 100% for å få ME. Derfor er noen sengeliggende mens andre fungerer noe mer.
Det er trolig enklest å få prøvebehandling med Levaxin - da må du få 6 mnd og øke dosen gradvis til fT4 er maks av refområdet (så sant kroppen responderer positivt). Har du betennelse, må du trolig uansett høyt i dose. Apropos betennelse - er anti-TG (anti tyreoglobulin) og TRAS sjekket?? Hva med cøliaki?
Det beste, etter min mening, er å få prøvebehandling med NDT (Erfa eller Armour), da dette er bioidentisk. Det kan være vanskelig å få til pga sviktende kunnskap hos mange leger. Evt be om å få T3 (Liotyronin) - det virker hurtig og du får et tidlig svar på om det hjelper. En ulempe med syntetisk T3 er at tablettene er på 20mcg, og du må begynne med max 5 mcg - altså dele tabletten i fire. I tillegg tas den veldig hurtig opp i kroppen, og mange opplever "topper" og doserer derfor utover dagen. NDT er proteinbundet og frigis saktere, etter kroppens forespørsel.

Jeg har også relativt lavt jernlager (i mange år) og sliter med å få det opp. Jeg har også hatt kraftig mens, men er normalisert med NDT. Kan hende jernlageret øker framover nå. Lavt jernlager i seg selv fører ofte til at stoffskiftehormonene ikke utnyttes godt nok...

Du bør også få sjekka jod i døgnurin dersom det ikke er gjort.

Om du sliter med å få dette hos legen (argumenter med st du skal utelukke ME), så MÅ du finne en annen lege med en tilnærming du trenger.