Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
Så sier dere kanskje at det kan han ikke gjøre. Men jo, han kan nok det. Jeg spurte nemlig om å få gå til ham, selv om han ikke hadde ledig på lista. Dermed har jeg visst aldri stått på fastlegelista hans. Det perfekte lille beleilige smutthullet han trengte for å bli kvitt den vanskelige pasienten!

Mannen min spurte ham om han sparket ut alle pasienter han ikke fant ut av, hvorpå han svarte at han ikke kunne nekte dem å gå hos ham, men at han ville bedt dem om å finne seg en ny fastlege.

Så når står jeg uten fastlege, samtidig som jeg har fått innskrevet i journalen at jeg innbiller meg sykdommen min. Nice! Snakk om å tråkke på noen som ligger nede. Må jeg ta med meg journalen til neste lege?
Hvor lenge har du gått hos denne legen?
Jeg forstår ikke hvordan du kan ha gått hos ham (lenge?) uten at han er din fastlege.

Hvis han har journal på deg - har han ikke da per def vært din faste lege..?

Jeg har også en forferdelig journal (full av feil og ting som ikke skal være der) -
i motsetning til deg så har ikke jeg orket å ta tak i det å formulere en klagesak;
men så er det da ingen foreldelse på slikt (så vidt meg bekjent).
Jeg har ikke gitt journalen videre til de legene jeg prøvde etterpå -
jeg hadde ikke begynt på medisin dengangen.

All ære til deg som har tatt til motmæle - det krever virkelig en god del - det å sette seg ned å formulere klageskriv.
Særlig når man vet at det her på bjerget har så forsvinnende liten konskvens for de som får en klagesak på deg.

Noen leger skulle jo absolutt ikke vært leger