Jeg hadde vedvarende diare/ustabil mage. Hadde aldri "reaksjoner" i tradisjonell forstand - bare kronisk ustabil mage, med/uten luft.

Ja, det var tungvindt - men SÅ verdt det. Og man blir mye mer kreativ i matveien. Jeg hadde gjort det om igjen uten å blunke. Det var SÅ verdt å bli kvitt den bihulegreia. Halvhodepine& bihuletrøbbel til og fra i årevis er ikke noe særlig. Som en bonus ble huden mye bedre (da melka forsvant ut av kostholdet - bruker nå mye mindre, og mest som ost/smør eller laktosefri produkter) og jeg har nesten aldri noen form for luft i magen lenger.

Jeg hadde aldri oppdaget den sammenhengen hadde det ikke vært for den dietten. Jeg la faktisk ikke merke til at plagene forsvant før jeg skulle teste melvarer med gjeninnføring. DA kom disse tingene tilbake og jeg la merke til at de hadde vært borte mens jeg var melfri. Siden har de kun kommet tilbake ved uheldig matforurensing.

(Hos meg fører også mel til at jeg samler vann i underhuden -> medførte at en nerve i albuen kom i klem og ga meg dovne hender, og at bihulene ble trange. Merker at hud og kropp er "fastere"/strammere på mat uten mel.)