Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Frisk, med høy anti-TPO
Threaded View
-
20-11-14, 13:57 #2
Sv: Frisk, med høy anti-TPO
Hei
Jeg skal forsøke å svare på noe av det du spør om
Hatten av for deg som vil jobbe preventivt. Et auotoimmunt angrep er ofte
- svært vanskelig å stoppe
- kan ta lang tid før det blir tydelig merkbart
Jeg støtter deg helhjertet i prøvetaking.
D-vitamin MÅ du få opp. D-vitamin modulerer immunsystemet, og kan implisitt bidra til å bremse sykdomsutvikling.
Det samme gjelder for nok søvn.
Mange av oss har erfart at det å leve lavkarbo-ish med vekt på et glutenfritt kosthold og mye grønnsaker og andre Ekte Råvarer kan bidra til å redusere anti-TPO. Det samme gjelder å finne eventuelle matintoleranser (som ikke nødvendigvis gir magesymptomer).
Det du beskriver her er mye av mine lavdosesymptomer. Dvs før jeg blir dårlig, men når jeg bør få opp medisindosen.Det er litt vanskelig å si bastant at jeg er «symptomfri», siden symptomene er såpass generelle. Jeg har hatt en periode med trøtthet hvor jeg ikke orket å gjøre stort utenom jobben, og sov mye. En av grunnene til at jeg fikk tatt blodprøve i utgangspunktet er at jeg lurte på om jeg begynte å komme i overgangsalderen fordi jeg hadde vært så tiltaksløs og lite «gira». Men nå har det tatt seg opp, uten noe medisiner eller annet ytre endring, så inntil videre tenker jeg at det var tilfeldig, og knyttet til litt stress på hjemmebane.
Jeg opplever også ofte å få jernteppe og miste ord, men i det store og det hele er jeg kjapp og klar, så jeg tror dette også er mest knyttet til mange ting å tenke på. I løpet av en vanlig avslappet samtale opplever jeg det ikke. Jeg kan like gjerne si at jeg kan ha symptomer som ligner på hypertyreose, ved at jeg relativt lett blir stresset og nervøs. Jeg har ikke hud/hår/hals/fordøyelsesproblemer. Dere som har utviklet hypotyreose – hvordan opplevde dere de første symptomene?
- glemmer ord (oftere)
- setter i vranghalsen (oftere)
- sover, men ikke uthvilt (ikke alltid, men "oftere")
- slutter å drømme (ikke alltid, men "oftere")
- mister "spiffen"/tiltakslysten
- redusert interesse for sex
- høyere grad av opplevd stress
- røyter mer
Lar jeg det da være så vil også
- frossenhet
- middagshvil
- irritabillitet
- mensforstyrrelser
- våkner om natta
... og de mer typiske fysiske symptomene komme
Om dette også er dine symptomer og ikke tilfeldige variasjoner kan jeg ikke svare på. Stoffskiftet kan påvirke alt dette, men det svinger også noe naturlig i et friskt menneske.
Så har du startet på en enveisgate? Det er ikke sikkert. Men jeg håper at du ikke vil ignorere det og håpe at det skal "gå over" av seg selv, men heller begynne motvirkning/bremsing/stopp av dette.
Lykke til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Kan man bli frisk av høy anti-TPO?
Av [Marita] i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 04-09-10, 08:01 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Usikker på om jeg er frisk..
Av Tornerose i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 09:14 -
Når mat gjør deg frisk…
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 22-03-09, 14:27 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44

Svar med sitat
Bokmerker