Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
17-11-14, 11:13 #1
Sv: Tips/Råd ved overgang til bare Erfa
Jeg vil tro du mener MEST mulig smertefri...? ;)
Fra spøk til alvor. Du bør over på et sted mellom 120 og 180mg Erfa. Det er iallfall der de fleste av oss havner. De fleste i øvre halvdel der.
For din del ville jeg ha foreslått å gå rett over til 150mg Erfa (155 dersom du får tak i 2grainstablettene som da inneholder 125mg Erfa). Jeg hadde anbefalt deg å stå på det i 2-3 uker og så vurdere om ytterligere økning er nødvendig.
Min erfaring er at 100µg levaxin sånn ca kan sammenliknes med 120mg Erfa. Men siden vi snakker om epler og bananer så blir det aldri noen fasit, bare en "sånn ca"-beregning å gå ut ifra.
Jeg kan ikke se at noen nedtrapping egentlig skal være nødvendig. Selvfølgelig kan du hoppe over levaxinen en dag før du tar opp Erfa - men igjen... kroppen kan kvitte seg med lagerT4 uten å aktivere det, så derfor burde det være hipp som happ. Eventuelle ubehagligheter - dersom de kommer - vil sannsynligvis uansett komme fra at kroppen får en uvant mengde skikkelige hormoner å bruke, ikke den levaxinresten. Men din kropp er jo nå tilpasset en del av disse fra før siden du allerede bruker en andel Erfa - så om du ikke har sterke symptomer på binyretretthet nå så tror jeg det vil gå helt fint å bare gå rett over.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-11-14, 13:01 #2
Hehe det går litt fort i svingene av og til

Er litt redd for at stoffskifte skal bli skyhøyt akkurat i overgangsfasen. Men når jeg tenker meg om ble det ikke det når jeg begynte med erfa, tvert imot ble skikkelig lav på stoffskifte. Jeg får få rævva i gir å gå i gang med denne overgangen, er litt tungt for tiden da jeg har andre helseplager også. Husker jeg ble veldig plaget med hjertebank i starten av erfa`n.
Tusen takk for tips
-
17-11-14, 14:35 #3
Om du synes det går brått så kan du jo bytte 50µg levaxin med 60mg erfa i stedet og så gjøre det samme en gang til etter 1-2 uker... Om du lett får hjertebank så kan kanskje det være en mulighet. Men som sagt - jeg tror egentlig ikke det er nødvendig.
Klem & Lykke til.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-11-14, 19:36 #4
Dette er spennende å lese, lykke til med hel overgang
Jeg blir skikkelig glad når jeg ser at andre har så god effekt av å gå over på naturlig
Satser på at jeg følger etter på torsdag
Lignende tråder
-
Hashimoto's, fjerning av livmor, overgang til Erfa
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 13-05-11, 16:24 -
Skattefradrag- tips? Binyrer, Erfa
Av Rosin i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 4Siste melding: 01-05-11, 08:52 -
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59

Svar med sitat
Bokmerker