Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
10-11-14, 18:58 #4
Sv: Hvordan skifte fra Levaxin / Eltroxin til Armour Thyroid
Du er gullegod!

Jeg hadde selvfølgelig en baktanke da jeg gjorde deg oppmerksom på den døde lenka.
Og du svarte akkurat det jeg håpet og trodde! Jeg begynte selv å skrive noe tilsvarende, men sletta det og gjorde innlegget kort. Du skriver det så mye bedre (og dessuten hadde jeg litt dårlig tid mellom jobb og henting av barn i barnehagen...).
Det er absolutt vel verdt å merke seg forskjellen på det som er syntetisk og natriumbundet, mot det naturlige hormonen som er proteinbundet. Det er én ting, noe annet er at mange kropper ikke klarer å omdanne det syntetiske til et brukbart hormon. Det går til en viss grad i en viss (og veldig varierende) tid, og så "virker" ikke lenger det syntetiske (Levaxin, Liothyronin mv).
Jeg tror ikke det er ett fasitsvar for hvordan man skifter fra syntetisk til bio-identiske stoffskiftehormoner. Men jeg tror kroppens egne tilbakemeldinger er den neste rettesnor vi har.
Edit: Jeg skiftet ikke til samme dose fra en dag til neste, men startet lavere og øker fortsatt, men hurtigere enn legen planla. Jeg lar kroppen styre. Dessuten har jeg noe lavt jernlager samt litt kortisolubalanse fra Levaxin-tida (og fra før medisinering).
Lignende tråder
-
Fibromyalgi = stofskiftesygdom! Eltroxin, Liothyronin og til sidst - Armour
Av Karina i forumet Fibromyalgi og CFSSvar: 48Siste melding: 30-10-13, 20:52 -
Hvad enhver stofskiftepatient bør vide om Levaxin og Eltroxin!
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 04-01-10, 08:31 -
Giver Eltroxin/ Levaxin en chance til.
Av Pernille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 16-05-09, 15:25 -
hvordan gå fra levaxin/liotyronin til armour?
Av anitab i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 06-09-07, 12:16 -
Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-06-06, 17:35

Svar med sitat

Bokmerker