Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Når du oprindeligt er startet med SÅ LAVE hormonværdier og så HØJT TSH som 500, har doseringen fra 25 mcg og i dag 75 mcg hele tiden været for lav.
Ja, kan virke som legen er veldig redd for å gi meg for mye. Tok 125 mcg i to uker, men da halverte TSH seg, og legen satte meg ned igjen med en gang ned igjen. Selv om TSH fremdeles var på over 100 eller noe slikt.

Oj, oj, oj... TSH er den "nøgle", der skal lukke op for skjoldbruskkirtlens øget produktion af T4. Når denne øgede produktion starter - synker TSH, og ikke et sekund før. Hos dig passer denne "nøgle" ikke af en eller anden grund (f.eks. for lav medicindose), så hvis denne læge venter på at TSH synker - uden at FT4 er steget FØRST - kommer både han og du til at vente længe, og forgæves. Det vil ikke ske. Har han trukket sin lægetitel i en møntautomat?
Oj, det visste jeg ikke. Er så glad for å ha dere her som har så mye kunnskap...som legen tydeligvis ikke har

Prøv at gå til http://www.legelisten.no/ , klik på "fastlege" og skriv oppe i søgefeltet navnet på den by du bor i. Så kommer en hel liste med fastleger, hvoraf nogle allerede er anmeldt af deres patienter. Se hvad du finder. Med den læge du har, kommer du ikke videre...
Det er på den siden jeg har søkt etter ny lege. Men de som har ledig kapasitet beskrives som enten arrogante, selvopptatte, for stolte til å henvise videre, dårlige til å lytte osv.osv. Men har fått et tips fra Kevlin her inne (vi bor i samme by) om en ny lege, så skal forsøke denne legen.

Du har et flot "spirit" tglund.
Takk for det Jeg forsøker å være positiv, men må innrømme at jeg begynner å bli litt redd for at jeg plutselig kan gå på en smell, eller har kreft eller andre uhumsketer. Føler kanskje jeg har blitt litt paranoid når jeg til stadig kjenner etter om jeg har klumper på kjertelen eller andre vondter, og googler symptomer på kreft både her og der Men synes dette har tatt lenger tid enn jeg forventet. Selv om legen hele tiden har sagt at dette kommer til å ta tid.

SMGJ: Takk for tips til privatlege. Legen til Bellis er dog litt langt unna der jeg bor. Og takk for fint argument. Det skal jeg huske på neste gang jeg skal til legen. Har en time til hos denne legen min, før et eventuelt bytte. Jeg tar nye prøver hver 3.uke. Mine prøver er analysert på Sykehuset i Buskerud, forresten.