Jeg bruker privatlege for stoffskiftet. Jeg går til Heggeli Helhetsmedisin (D.S) og er godt fornøyd. Bellis i denne tråden
https://www.stofskifteforum.dk/showt...=16342&page=11
har funnet en privat lege nærmere som virker lovende så langt. Og så er det en i Arendal.

Jeg vil vel si at det aldri er FOR tidlig å finne en god lege siden en god lege også gjør at det meste normaliserer seg raskere enn hos en lege som ikke kan nok om nettopp dette området. Det blir også ofte selvforsterkende siden gode leger får erfaring med flere (les: mange) stoffskiftepasienter, naturlig nok.

Når det gjelder argumenter
fT3 er det AKTIVE hormonet. fT4 er lagerhormonet. Så legen synes ikke det er nødvendig å vite hvor mye aktivt hormon som er/blir tilgjengelig for deg...? La meg bare
anti-TPO kan man vel argumentere mer for å utelate. Gjengs medisin sier at den skal behandles som et ja/nei-svar og har du den så er det ikke nødvendig å teste mer, for da "har du" hashimotos. Motargumentet er at svingninger i denne forteller om hissigheten i betennelsen. Når det er sagt så er prøver analysert ved SiØ ubrukelige da de benytter en meget grov anti-tpo-analyse. Får man derimot prøvene analysert hos hormonlab'en ved Aker så får man et nøyaktig svar. Min lege har sluttet å analysere anti-TPO ved SiØ, men benytter Aker. Dette er sånt som en halvspesialisert (ikke på papiret, men en som har møtt og behandlet så mange stoffskiftepasienter at han vet hvor mye/lite blodprøvene er verdt vet), men ikke en vanlig allmennlege.