Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
27-10-14, 08:52 #39
Sv: Mange symptomer, men flotte blodprøver!
Jeg kan skrive under på at demringsklokke hjelper godt på denne tiden av året. Man er mer "våken" allerede før klokka ringer.
En annen ting som er viktig (men gruselig vanskelig) er å gå offline etter kl 20-21. Mennesket er så viselig bygd at vi regluerer intern døgnrytme blant annet etter fargetonen på lyset rundt oss. Rødlige toner signaliserer demring/skumring, mens blålig lys er høydagssignal. Ledlys/lcdskjermer har en bølgelengde som samsvarer med høydag...
Så det å unngå TVtittig eller PC eller smarttelefon etter kl 20-21 vil antakelig også bidra godt til en sunn døgnrytme (og dermed en mer riktig kortisolkurve). Dette i sin tur bidrar til generell hormonnormalisering. Selvsagt ikke i et vakuum - opptak, kosthold, eventuell medisinering osv må også på plass, men i vår situasjon er det viktig å ha en viss oversikt over hvilke virkemidler man har til rådighet og bruke de med omhu etter behov.
Så jeg anbefaler en demringsklokke på det sterkeste... men også at man tar fram en bok/et håndarbeide på kvelden i stedet for å falle ned i sofaen foran TVen som et annet bidrag/alternativ. (Helt generelt ment, altså - jeg kjenner ikke dine vaner.
)
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker