Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
25-10-14, 20:49 #36
Sv: Mange symptomer, men flotte blodprøver!
Hejsa Blomsten

Du kan prøve at undersøge begrebet Cortisol awakening response (og ellers på Scholar), der sædvanligvis påbegynder stigning og bliver stærkest hver morgen ved solopgang.
Når denne Cortisol awakening response netop ikke fungerer, vågner man op om morgenen nærmest lige så træt som da man gik i seng aftenen forinden, eller man evigt og altid har følelsen af aldrig at være udhvilet. Det er også karakteristisk for folk med posttraumatisk stress syndrom er at deres Cortisol awakening response er svækket eller væk.
Jeg kan anbefale at teste en af såkaldte Wake-up Light solopgang-simulerende dagslyslamper. Jeg har hørt om flere, der nu på andet og tredje år (ikke mindst om vinteren) fortsat ikke kan få armene ned af bar begejstring, fordi de oplever en opvågning til en "mirakuløst" energisk morgen, for andet, tredje og fjerde år. Det svinger selvfølgelig noget i overensstemmelse med månedens cykluser, så det ikke er en ubrudt række af fantastiske morgener i årevis, men med frisk erindring om de mange "flade" og udtrættede morgener ad libitum før i tiden, beholder de altså fortsat armene oppe.
Her er nogle eksempler fra Philips, men der findes vist flere andre produkter. Simulationen af solopgang, lampen langsomt starter op inden man vågner, har en udløsende og forstærkende effekt på denne Cortisol awakening response. Derudover - ved netop at aktivere responsen på bestemt tidspunkt hver morgen - må det selvfølgelig også regulere cortisolets evt. vildfaren døgnrytme, hvilket så absolut må gavne alle med adrenal fatigue. Så alt i alt, alt at vinde, intet at tabe...
Tusind tak for opdateringer, Bellis.
De er altid et "lyspunkt" 
EDIT:
En ting er i hvert fald sikker som amen i kirken: når du ikke "døde" af Levaxin, bliver det helt sikkert endda meget lettere at gå over til Thyroid. Gør dig ikke for mange bekymringer, og tænk ikke på at have "Levaxin ud af kroppen". Den skal nok komme væk helt af sig selv. Jeg selv og en rigtig stor flok andre "ikke-autoimmune" har skiftet lige over fra 100-150 mcg syntetisk til 2-2½ grain Thyroid, over natten... og det gik helt fint. Is i magen kan du spare op til den dag bataljen om blåresept starter.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker