Hei, Isa, føler med deg. Det er tungt å slite. Jeg har også vært pasient hos DS på Heggeli. DS er veldig flink og sympatisk. Jeg opplevde god bedring mens jeg gikk der, men for meg så kom han til en ende hvor han ikke kunne gi meg nye råd eller anbefalinger. Tror det var etter ca 2 år. Da henviste han meg videre til TES på Funksjonellmedisinsk senter. Jeg har ikke angret på at jeg begynte der. For min del tror jeg en av de største "feilene" DS gjorde, var å være for snill med pasientenes lommebok, dvs at ikke nødvendige prøver ble tatt, og han fikk ikke oversikt over hvilken behandling som var nødvendig videre. TES kan virke streng, bestemt og kanskje litt firkantet. Han ber om at folk går helt inn i dette, eller lar vær. Det vil bl.a si at man må ta ganske mange dyre prøver for å at han skal få oversikt og skreddersy et behandlingsopplegg. Men, det er veldig verdt det, tenker jeg. Nødvendige prøver ble tatt. Jeg fikk konstatert at jeg fortsatt etter 2 års "magebehandling" fortsatt ikke hadde oppvekst av en eneste søt liten melkesyrebakterie, og hadde noen bakterier som ikke burde være der. Videre fant han ut at jeg var overmetylert og jeg har fått et behandlingsopplegg for dette, og for å balansere vitaminer, mineraler generelt i kroppen. Jeg får ortomolekylær behandling. Jeg opplever at TES har god kompetanse på dette med ortomolekylær behandling. I teorien skal slik behandling av overmetylerte føre til at det blir mindre stress i kroppen. Jeg vet ikke om jeg merker så mye. Ting går jo så langsomt, men jeg synes at jeg jeg ikke lenger er så oppkavet på å være veldig tidlig ute til avtaler lenger. Kan komme i siste liten nå, uten at det stresser meg så mye som det gjorde tidligere. Jeg tror også at Funksjonellmedisinsk senter har større kompetanse på behandling av dysbiose. Vel, lykke til videre, uansett hvilken vei du velger