Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
Jeg gikk først på Levaksin, så prøvde jeg i tillegg med T3, men det gikk dårlig.
Reagerte altfor hardt på T3 (2,5 mg), så det ble raskt kuttet ut. Prøvde om igjen noen måneder senere med samme resultat. Gikk videre på Levaksin helt til i fjor vår, da jeg endelig fikk resept på naturthyroid og opplevde til min enorme glede at spindelvevet i hjernen raknet, jeg sov bedre, var mer opplagt på dagene, fikk mindre vondt, fikk gradvis tilbake følelsen i foten som jeg mer eller mindre hadde godtatt var permanent skadet, etc. og dette uten noen problemer slik jeg hadde med T3 tilskuddet.
Jeg gikk fra 100 mcg Levaksin den ene dagen til 60 mg Erfa den andre dagen og økte dosen ganske rasket, men gradvis frem til 120 mg Erfa. Derfra tok jeg det roligere til jeg fant MIN perfekte dose, og jeg har hele tiden sluppet problemene som T3 gav meg.
Jeg gjør som mange andre; tar hele dosen umiddelbart før jeg legger meg og det fungerer utmerket for meg.

Naturthyroid kan ikke sammenlignes med de kunstige preperatene som gir kun T4 eller T3. Min livskvalitet er økt dramatisk, noe jeg takker naturthyroid for!
Hej Pingvin
Dejlig optimistisk at læse dit indlæg.
Jeg er gået fra 100 mcg T4 + 15 mcg T3 til 2 grain Thyreoid. Har prøvet at tage en dosis inden jeg skal sove, med et ret dårligt resultat. Min søvn har været ekstremt afbrudt siden skiftet, som var søndag morgen. Faktisk mere end den plejer. Derfor vil jeg nu ændre tidspunkterne for mine doser ved at tage den første kl. 06 om morgenen og den sidste omkring kl. 17. Så må jeg se om det bedre nattesøvnen. At gå helt så langt ned i medicin som du gjorde, har jeg ikke rigtig mod på. Mine mangelsymptomer er ret så udtalte. Har været kolossalt træt i dag. På den anden side har jeg jo næsten heller ikke sovet.

Jeg er så småt ved at finde ud af, hvordan dette forum fungerer og synes det er en guldgrube af viden og erfaring.
Så tusind tak for dit indlæg, jeg er bestemt optimistisk omkring medicinskiftet