Jeg brukte 125 mcg Levaxin halve uka, og 150 mcg resten av uka den gangen jeg brukte det. Nå bruker jeg 170 mg thyroid, eller 2.75 grain. En periode brukte jeg ren T3, det vil jeg ikke anbefale noen sånn uten videre å prøve. Da var jeg oppe på 70 mcg ren T3 hver dag. Min rT3 ligger hele tiden høyt oppe i referanseområdet. Legen min mener det tyder på at jeg omdanner T4 dårlig.

Jeg støtter de som sier at man ikke kan regne seg frem til hva man trenger. Jeg tror jeg ikke fikk nok T3 til en rekke vev i kroppen den gangen jeg brukte ren T4, Levaxin. De fleste som lengter etter å forsøke thyroid kan vel ha det slik at mange deler av kroppen ikke får nok T3. Og da tror jeg det blir enda mer umulig å regne seg frem til en korrekt formel ved bytte.

Gi deg selv tid, øk rolig og se det an. Skriv en enkel dagbok. Noter hva du tar, også medisiner og kosttilskudd. Formen. Søvnen. Stresset. Gleden. Og NB! Symptomer! De er veldig fine for meg i allefall, og forteller meg ofte om dosen er god eller ikke. Men husk at mange av symptomene også kan fortelle om andre ting i kroppen som kan være i ubalanse. Så vil du kanskje via den kunne lese deg frem til hva som kan være brukbart for deg. Blodprøvene gir vel utslag først etter 6 uker ved doseendring. Men de er også gode markører.