Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Hei

Litt vanskelig å gi råd hva du skal gjøre. Men hvis du har tatt en titt på skjemaene til Anisa og funnet at du har mangel på noen av disse hormonene, ville jeg kanskje ha tatt meg meg timen på Heggeli og hørt hva DS har å si til det (siden han kan mye hormoner). Men jeg er ganske sikker på at TES kan en god del mer om metylering enn DS, så hvis du føler at metylering er det aktuelle ville jeg ha byttet legesenter nå.

Lykke til
En liten kommentar: jeg var hos TES ifjor høst fordi jeg ønsket å få hjelp til undermetyleringsbehandlingen og jeg hadde forstått det slik at dette var TES ekspert på. Beklageligvis hadde han svært lite å komme med og skrøt også av den behandlingen DS hadde satt meg på. I ettertid har jeg fått fått tatt en DNA prøve hos DS som viser at jeg har en mutasjon som gjør at jeg konverterer dårlig folat til den aktive metylfolat. Dette gjør at metyleringsprosessen fungerer dårlig. Dette nevnte ikke TES noe om at dette kunne testes. Det kan jo hende at han har lest seg mer opp på dette siste året. I tillegg må jeg si at jeg hadde et positivt førsteinntrykk av han men ble litt mer skeptisk da han ikke syntes så mye om at jeg hadde egne meninger og ikke kom til å flytte helt over til ham som ny lege. Kan forstå at dette kan være en vanskelig situasjon, men syntes han taklet dette på en dårlig måte. Han ble snurt😃 Har dog hørt om andre på fora her som har fått god hjelp så vil presisere at dette er min erfaring. Lykke til!