Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Hybrid View
-
26-09-14, 18:14 #1
Sv: Hashimots, Menoragi og bruk av Provera
Hei og takk for svar

Det e en stund siden jeg harr målt TSH, FT3 og FT4, fordi legen min ikje gidder at jeg skal måle det så ofte. Men skal se om jeg få henne til la meg ta ny prøve nå.
Når jeg tok Levaxin så huske jeg faktisk ikke dosen jeg tok på slutten, men det stemmer at jeg bare tar 30 mc annahver dag nå. I redsel for å få for mye. Nettopp på grunn av bivirkningene som e utmattelse og kraftløshet, samt av og til skjelvinger og hjertebank (de dagene er jeg ikke slapp). Jeg hater å ha det sånn, siden jeg liker/er avhengig av å trene og gå tur i fjellet daglig. Har hund og ho må jo ha turene sine, og det er veldig slitsom å gå tur når kroppen veier et tonn og beina knapt klarer å løfte sæ fra bakken. Jeg ha derfor tolka det som at det var pga for mye Erfa, og derfor trappet ned. Men siden jeg ved forrige måling fortsatt hadde anti-tpo på ca 350 så vil det kanskje si at jeg burdte øke dosen og ta den fast hver dag, uansett.
Jeg tar tbl om morgen på tom mage. Har hørt det et sted, at det var rett måte å ta den på. Skal forsøke å ta den på kveld istedenfor. NutriAdrenalExtra, hvor kjøper du det hen??
-
26-09-14, 18:31 #2
Jeg fikk beskjed fra dr.Øverbye om å ringe Bioscan (tlf 22703750) og bestille NutriAdrenalExtra etter at prøver viste jeg var lav på DHEA og at jeg har stive binyrer, og det gjorde jeg. I tillegg fikk jeg beskjed om å bruke Barbasco pluss, og den bestilte jeg her http://www.caredirect.eu/health-cond...FSOzcgoda3wAbg
Her kan du se hva NutriAdrenalExtra inneholder
http://www.nutri-online1.co.uk/LinkC...d=668&mid=1609
Utmattelse, kraftløshet og skjelvinger og tung urytmisk hjerterytme er for min kropp et klart tegn på underdosering.
Anbefaler deg og få tatt nye stoffskifteprøver så snart som mulig. De skal tas hver sjette uke minimum frem til man har funnet sin optimale dosering. Husk å ta de klokken åtte om morgenen og uten å ha tatt Erfa før.
Jeg, og mange andre, krever kopi av svarene og holder kontroll selv.
-
26-09-14, 21:26 #3
Hej Monica
Sikke mange gode mennesker har besøgt dig her i tråden...
Du har fået så mange gode input (og nyttige hver og en, kan jeg hilse og sige), at det er lige før at du måske falder sammen af manglende ork. Men hvis du lægger tingene tilrette gradvis, og ikke forsøger at tænke over og/eller sætte alle rådene i værk på en gang, kan vi alle garantere dig for, at det kommer til at gå frem.
Nøgleord her er: "skridt for skridt", "en ting ad gangen" og det vigtigste: "konsekvens". Om det så skulle være det sidste du kan gøre i dette liv, den dag du segner under manglende energi: spring ikke medicinen over; tag den på samme tidspunkt hver dag; tag fri fra træning og hård fjeldvandring i nogle uger; gå kun rolige ture med hunden og ellers prøv IKKE hele tiden at tænke på hvad der kan være "farligt".... fordi det eneste som er farligt for dig nu er din medicindose. Den er så lav, at det er et under at du endnu kan holde dig oprejst. Det betyder at alle dine symptomer - uanset hvor "højt-stofskifte-agtigt" de føles, er symptomer på voldsomt lavt stofskifte.
Og når vi taler om angsten for f.eks. hjertebank eller "kort ånde" (pustevansker), eller andet du hidtil har fortolket som værende manifestation af "overdosering"... da kan jeg godt fortælle dig, at flere falder af hjerteslag eller hjerneblødning af dem med ubehandlet eller underbehandlet lavt stofskifte, end af højt. Det er en kendsgerning, så tag det helt roligt når du tænker dosering. I dit tilfælde er den så voldsomt lav, at den skal 4-6 dobles før du er oppe på en mest hyppig medicindose.
Jeg læser at du spørger om tilskud til støtte af binyrerne, hvilket i de fleste mange års hypothyroide tilfælde er det rene guld. Bare ikke for dig. Ikke endnu. Hold dig fra det indtil du har stabiliseret din medicindose på rette niveau, og har opretholdt det i et stykke tid.
Lige nu har du simpelthen ALT FOR LIDT thyreoideahormoner i kroppen, til at den overhovedet kan håndtere binyrestøtte i dit tilfælde. Ikke før du du er kommet tilstrækkeligt op i stofskiftet dvs. efter at du er nået op på ca. 2/3 dele af den medicindose, der senere viser sig at være den rette for dig. Det ved du når du er nået op på ca. 2 grain (120 mg) Erfa hvor du alligevel har en følelse af at selv om du har det bedre, er der alligevel plads til at få det endnu bedre. Da er din krop parat til at kunne begynde håndtere binyrestøtte, så du får gavn af den, i stedet for bivirkninger... I denne tilstand kan selv ellers almindelige vitaminer give bivirkninger...
Normalt er det ikke nødvendigt med at være så overforsigtig med binyrestøtte. Den er sædvanligvis meget safe, men i dit tilfælde (som også smgj skriver), er du gået så længe SÅ UNDERbehandlet, at din krop kun lige akkurat har klaret sig, nærmest ved "biokemisk" at hænge i neglene... så der skal ikke så meget til, før den kan crashe... uanset den ellers enorme nytteværdi af binyrestøtte.
Som et eksempel på at man kan blive helt ødelagt af netop det, som kroppen ellers har aller mest brug for - er gamle beretninger fra befrielsen af KZ-lejre i slutningen af verdenskrigen. De udsultede fanger der ikke kunne beherske sig og har spist mad i portioner der ellers var normale - de blev hundesyge eller værre, hvorimod de fanger der kun har spist mad med et lille bid ad gangen, og tyggede et lille måltid mad over mange timer... de har klaret sig godt. En udsultet krop kan simpelthen ikke klare at spise normalt, uden forudgående tilvænning. Det samme kan gælde også en hormon-udsultet krop som din (fremgår krystalklart af din beskrivelse af symptomer m.m.) - så mit råd er, nøjagtig lige som de andres: koncentrer dig på at vænne dit stofskifte til bedre funktions-leje først.
Du kan trygt gennemføre smgj-
-metoden, fordi den er efterprøvet af mange, og tryg. Gør det endnu bedre for dig selv ved at tage din Erfa til natten, fordi det er om natten at kroppen håndterer største parten af sit "hormon-arbejde", og udskyd krævende fjeldvandringer i nogle uger. På dine daglige, rolige ture med hunden, er det hunden der gerne må løbe og haste, mens du selv bør holde din krop i ro i det næste stykke tid, mens du reparerer dit stofskifte.
Køb eller print ud fra Nettet en kalender, hvor du planlægger Erfa-doser til i hver dag, også når de skal øges, og så fremdeles sætte et antal dage af for hver en doseøgning - så du kan blive fri for både at skulle huske og blive stresset hvis du alligevel glemmer, hvilken dag der skal øges, hvor meget og hvor længe. Hæng kalenderen op på et køleskab eller andet sted du passerer derhjemme flere gange hver dag, og brug denne kalender også som aflastning for dit sind. Du skal ikke behøve at tænke over det, du fra starten har planlagt. Det har dit stofskifte ikke godt af - at tænke og stresse - så aflast dig med kalenderen, også selv om det bliver svært ikke at tænke, i begyndelsen. Det går over. Og det bliver bedre! Meget bedre.
Det er også meget muligt at din menoragi i virkeligheden er et tidligt tegn på overgansalderens komme. Det er meget normalt, desværre, at kvinder med thyreoideahormon-mangel kommer tidligere i overgangsalderen, end deres genetisk arv ellers berettiger til. Men også egentlige gener/symptomer ved overgangsalderen kan lettere håndteres (som også Bettie beskriver) når man har et stofskifte der fungerer. Det er jeg selv også et levende eksempel på. Der er derfor mange ting, vigtige ting, der er afhængige af at du som det første, reparerer dit stofskifte.
Et trin ad gangen dvs. for at begynde på den gode måde: 1. øge Erfa over 4-6 uger; 2. tag medicinen til sengetid hver aften; 3. stille og roligt prøv at skabe ro i tankerne, og nyd den; 4. keep it simple - sæt ikke for mange del-projekter i gang, på en gang, og sidst men næsten vigtigst - 5. sæt INGEN frister på dine forventninger om bedring: det tager den tid det tager.
Senere, når dit overskud for alvor begynder at stige, bliver der rigelig med tid til at snakke sammen om hvordan fremgangen kan understøttes og styrkes endnu mere, binyrestøtte osv. ... siger hende, der ville ikke kunne kravle op af sengen på en thyroid-dose der er lavere end 3 grain (180 mg), dvs. at din medicindose er 6 gange lavere end min.
Det betyder at du - Monica - med alt det du alligevel har klaret det sidste år, trods SÅ lav en medicindose... du må have et meget fint anlæg for en enorm fysisk og indre styrke, der kun venter på regelmæssige og rette forsyninger af thyreoideahormoner, før du kan begynde at leve igen. Og leve godt.
Kan du forestille dig det, som du har det i dag?
Bare vent og se.
Krydser fingre.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Noen med erfaring ved bruk av T3?
Av LillePus i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 19-06-12, 12:03 -
Vi har bruk for deg!
Av Mod i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjonerSvar: 3Siste melding: 08-06-12, 17:15 -
usikker på bruk av medisiner
Av pling i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 07-02-07, 21:45

Svar med sitat

Bokmerker