Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
26-08-14, 15:15 #30
Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer
Hei
Jeg skjønner desperasjonen din! Har vært der selv.
Har skummet gjennom innleggene dine, det ser ut for meg som om du bare har blitt behandlet med hormoner og diett? Går ut fra at du har tatt omfattende avføringsprøver? Jeg tror vi to har brukt samme leger: MT og DS? Tok avføringsprøve hos MT, dessverre var ikke den den mest avanserte, DS tok ikke ny prøve av meg, derfor fant de ikke bakterien som skapte så store problemer for meg, som gjorde meg så syk, bidro til at binyrene mine var helt ut å kjøre og medførte at jeg hadde ingen eller rar respons på hormoner.
Så hva om du tenker mer på å finne underliggende årsak til binyre og hormonproblemene dine? Da tenker jeg på veldig grundig avføringsprøve, teste tungmetaller, samt teste for ubalanser i metylering, kryptoroller. Har du tatt disse testene? Leser mellom linjene at du er viljesterk, tenker umiddelbart at du er undermetylert (i likhet med meg). Alle slike ubalanser får immunforsvaret til å bukke under, kroppen reagerer unormalt og du får ikke optimal helse før kroppen din er i balanse.
Har nå fått hjelp her: http://funksjonellmedisin.no/ Går til TES og er veldig fornøyd med opplegget og legen. Det er grundig og helhetlig og det er her jeg har fått den beste oppfølgingen- by far. Vær dog forberedt på nye, dyre tester, men sånn er det, dessverre. For meg var det vel verdt å ta alle de nye testene. Jeg brukte eksempelvis for inntil nylig 120 mcgr t3 bare for å holde meg oppegående, nå er jeg nede i 30 (og det er nok også for mye). Jeg er mye, mye bedre enn bare for noen måneder siden, og jeg var virkelig fortvilet mot slutten mens jeg gikk hos DS.
Ikke gi deg! Lykke til videre
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker