Hei

TRAS og Anti-TPO bør i hvertfall tas.

Det vanskelige synes jeg når jeg ble behandlet mot forhøyet stoffskifte var å skille mellom hva av symptomer som var forårsaket av sykdommen og hva som var bivirkninger av medisin. Det var stadig noe nytt, noe gammelt og et sammensurium av ting som dukket opp. Jeg hadde mye muskel- og skjellettplager i min tid med forhøyet stoffskifte. Det var verkende muskler. Når jeg begynte på Neo fikk jeg en annen type muskelplager og det skyldtes trolig medisin.

Manglende søvn var også noe jeg slet med da kroppen mauret og var urolig. Kunne sove 1 time, våknet badende i svette og full av angst/uro. Vær også klar over betablokkere klusser til søvnen da de påvirker produksjonen av melatonin.

Anfall av høy puls tror jeg hun kan tilskrive forhøyet/undertrykket stoffskifte. Jeg slet med dette i mange år, selv etter behandling av radiaktivt jod og påfølgende lavt stoffskifte. Dette er ikke uvanlig etter og ved hyperthyreose.

Jeg synes din mor burde be om henvisning til en endokrinolog med tanke på nåværende behandling og videre behandling.