Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
26-06-14, 12:43 #13
Sv: Ny på forumet, mast meg til levaxin, hva nå?
Hvis ikke du føler deg fin, skal du heller ikke slå deg til ro med at legekontoret sier at prøvesvarene er fine. Retningslinjer for behandling av lavt stoffskifte i Norge, sier at TSH skal være mellom 0,5 og 1,5, og FT4 i øvre del av referanseområdet. Din FT4 (og FT3) er fortsatt lave, og det forteller at du trenger en høyere levaxindose.
Når det er sagt, er min erfaring at det ofte kan være vanskelig å finne noen sammenheng mellom blodprøveverdiene og allmentilstand. Jeg har, på to forskjellige tidspunkt, hatt identiske prøvesvar, men følt meg henholdsvis veldig bra og veldig dårlig. Antistoffene kan ha en betydning for formen, likedan stress og binyrefunksjon. Når en del av hormonsystemet krangler, blir belastningen på de andre delene større, så det er ikke uvanlig at folk med lavt stoffskifte også har slitne binyrer som kompliserer tingene.
Mitt råd er at du ber legen om å få øke dosen enda noe mer, til du får en TSH rundt 0,5, og ser om det virker positivt på formen din
Lignende tråder
-
Jeg har fra den dagen hun ble født mast om at hun kan ha den samme sykdommen som meg
Av piaogmarte i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 2Siste melding: 05-11-11, 23:17 -
Oi oi oi oi !!!!!!! FORUMET ER TILBAKE!!!!
Av Thomas W H i forumet Om forumet genereltSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 21:45 -
Ny på forumet
Av puselus i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 03-11-08, 22:02 -
Medfødt hypothyreose
Av Bodø i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 19-01-08, 14:13 -
Ny på forumet
Av gunnar i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 27-08-07, 23:12

Svar med sitat
Bokmerker