Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
06-06-14, 18:06 #6
Sv: Ny her og nydiagnostisert med lavt stoffskifte
Takk for presentasjon og Velkommen
Jeg vet ikke hva du har lest - eller hvor mye du orker av det;
men jeg vil uansett anbefale deg og først ta utgangspunkt i forsiden av Forumet og klikke deg videre på alle artiklene i midtstolpen - og siden innleggene i høyre marg.
Selv har jeg enda ikke rukket og klikke på alle linker i venstremargen - der blir det litt i hytt & pine
Du er forsåvidt en av de "heldige" - dvs du har fått utslag på den berømmelige TSH-testen;
det kan fort slå grusomt tilbake;
hvis fastlegen din styrer videre etter denne - se øverst midt på forsiden, der står følgende:
Leger behandler blodverdier, ikke sykdommen!
Det heter: TSH-tyranni
"Alle forestillinger, samt skolemedinsinens overbevisning om diagnostisering og behandling av hypothyreose kan like godt forkastes og kasseres uten at det på noen måte vil skade verdens befolkning. Tvert imot! I virkeligheten vil det gavne verden enormt.
Noe av det mest skadelige for hypothyreose-pasienter er fundamentet, som de fleste konvensjonelle behandlinger av hypothyreose er basert på, TSH-testen. Denne er vedtatt å være det eneste gyldige verktøy til diagnostisering og behandling av hypothyreose. Denne troen kjennetegnes av den konvensjonelle endokrinologi. Denne troen har pint og plaget syke mennesker i over tredve år. Denne troen medfører unødvendige og ubeskivelige lidelser og død.
Arven etter denne overbevisningen har skapt en verdensomspennende krise på folkesunnhetsområdet. En krise som koster samfunnet milliarder av hvilken som helst slags mynt i hvilket som helst land på jordkloden. Denne troen på TSH sin ufeilbarlighet må opphøre!"
Det er ikke akkurat slik at Anti-TPO (antistoff mot thyreo-peroxidas) ødelegger kjertelen din:
Anisa er rett & slett helt enestående - hun har i snart ti år bidratt her inne;

Mitt aller første møte med nettsted for stoffskifte var Meretes side - den ligger nå på forumet (link på forsiden - i høyre marg) og jeg anbefaler varmt:
Idet du har mer enn 60 på anti-TPO i tillegg til lave fT4 og Ft3 verdier så havner du i samme gjeng som Merete (og meg, for den del) dvs Autoimmun Thyreoiditt også kalt Hashimotos.
For noe lettlest og underholdende (faktisk, Ja) les Per Egil Hegges bok - den ligger også på Forumet (link øverst i venstre marg):
Det er ikke absolutt alt Hegge skriver stemmer 100% -
mtp på hvordan Levaxin virker oa -
men det er ikke til forkleinelse; det er et veldig godt stykke arbeide. Kudos til Hegge
Sist endret av Kevlin; 06-06-14 kl 18:46
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Nydiagnostisert, TSH på 74
Av Cookie i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 14-08-12, 20:47 -
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28

Svar med sitat
Bokmerker