Viser søkeresultater 1 til 10 av 107

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Mange symptomer, men flotte blodprøver!

Jeg hadde "nok" jod. Tok likevel lugol's og opplevde ... en ukes tid hvor jeg var "rar"... les: småblødning og litt sånn smårare ting - b.la. sår i halsen. Ikke noe bekymringsverdig. Neste TSH-prøve var lett forhøyet fra forrige prøve (ikke en hel opp, men merkbart høyere enn før på samme dose hormon), uten at jeg hadde merket noen symptomer som skulle tilsi det. (Jeg brukte selen, magnesium og multivitamin blant annet sammen med jod.) Etter en periode med mye jod har jeg nå gått ned på lavere (vedlikeholdsdose). Jeg brukte også jod på betent tannkjøtt for å få bukt med det. (Dyppet tanntråden i jod-løsning.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg bruker jod. Jeg har ikke vært så systematisk i det siste, så det kan dessverre noen ganger gå flere uker mellom hver joddose. Mitt TSH endret seg ikke da jeg brukte jod mer systematisk enn jeg gjør nå. Jeg bruker thyroid, og fordi thyroid inneholder T3, er TSH logisk nok supprimert, det ligger ganske fast på 0.03. Jeg tror at de aller fleste leger i Norge har liten, ingen, eller feil kunnskap om jod. Om leger utdannet i Ungarn og andre steder har bedre og riktigere kunnskap om jod, vet jeg ikke.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Jeg har vært naiv.
    "Joda, anti-TG er tatt" fikk jeg høre sist jeg spurte. Selvfølgelig er den tatt. Det er cøliaki jeg selv ba om å få sjekka i starten av dette sirkuset. Men det er altså anti-tyreoglobulin jeg til nå trodde også hadde vært tatt. Spurte sekretæren i morges om å få lagt til anti-tyreoglobulin på prøvelista over morgenkvistens blodprøver. Men den er ikke standard hos Fürst, så hun fant den ikke. Gikk til og med inn til en av legene og spurte! Hun måtte skrive det i kommentarfeltet på skjemaet, ringer Fürst i løpet av dagen, og så blir den sjekka om Fürst kjører analysen..... Aaaaaaaahhhhh. Jeg gadd ikke en gang be om utvida testing på jern.

Skal tilbake til legen til uka.

Svaret på jodprøva har heller ikke kommet, ca 6 uker etter jeg leverte den til sykehuslaben.

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Joda, Fürst tar anti-TG (anti-thyreoglobulin). De "bare" sendte prøva videre til Radiumhospitalet.... Hvor vanskelig skal det være liksom...? Men da får jeg omsider svar også på den...
    Hos legen i dag fikk jeg rekvisisjon til utvida prøver på jern. Og jeg øker dosen fra 87,5 til 100 mcg pr dag.
    TSH: 0,06 (0,2-4,0)
    fT4: 19 (11-23)
    fT3: 5,4 (3,5-6,5)
    ferritin: 32 (15-200)

Er spent på prøva på jod. Svar har ikke kommet, og blir nå purret opp. Hadde jo vært tilfredsstillende for meg om jeg har lav jod. Som igjen gir lavt jernlager og lavt stoffskifte. Siden jeg ennå ikke har antistoffer (med mindre anti-TG gir utslag), så ser jeg en ørliten mulighet for at det fortsatt er reversibelt. Men jeg har mine tvil. Jeg har hatt flakete negler siden puberteten. Det var også da kroppen ble flink til å vedlikeholde fettprosenten. Og så har det gått i rykk og napp deretter. Rykk og napp. Kunne like gjerne blitt diagnostisert som bipolar av en mindre begavet lege, slik som formen svinger (og tydeligvis har gjort de siste årene, i økende grad).

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Har fått svaret på jod: 2,2 (ref >0,8). Heeeelt normalt i følge fastlegen.
    Må lese litt mer før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør (og evt når). Har en boks 12,5 mg Iodoral stående på vent.

anti-TG er ikke kommet (dvs, jeg glemte å spørre...)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Har fått svaret på jod: 2,2 (ref >0,8). Heeeelt normalt i følge fastlegen.
    Må lese litt mer før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør (og evt når). Har en boks 12,5 mg Iodoral stående på vent.
    Jeg tror ikke dette er normalt og et bra nivå. Jeg tror dette er lavt. Det er vel som når man sier at 35 mg C-vitamin er bra nok per dag? Det er nedre grense for å unngå skjørbuk. Men er det godt nok for kroppen å bli sulteforet på denne måten over lang tid? Jeg tror ikke det. Mitt inntrykk er at jod kan norske leger lite eller ingenting om. Jeg ville ikke stolt på legen når det gjelder jod, men forsøkt å lese selv. På forsiden av forummet er det en boks om jod med mange lenker. Les noen av dem
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Jeg hadde vel egentlig tenkt å vente på den siste antistofftesten, men tror uansett jeg kjører i gang med jodtilskudd. De har delestrek, så da blir det i første omgang 6,25 mg Iodoral om morgenen. Må bare finne igjen det jeg elste for en stund siden om å "bygge opp" kroppen en uke i forkant med diverse tilskudd. Tror jeg har alt jeg trenger av selen, magnesium, C-vit og havsalt (Helios).
    Jeg har fortsatt framgang på Levaxin, men det kan like gjerne være at jeg har jodmangel som noe annet. Det er verdt et forsøk før jeg skal tilbake til legen i august!

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 07-07-12, 23:02
  2. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 13-04-10, 23:37
  3. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 26-10-09, 14:27
  4. Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
    Av Joohoo i forumet Blodprøver
    Svar: 18
    Siste melding: 07-05-09, 13:38
  5. "Flotte og normale blodprøver"
    Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 15:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder