Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Standard Sv: Lave værdier af thyreoideahormoner hos børn = lavere intelligens

Jeg har tænkt og tænkt siden det kom frem i nyhederne ... har egentlig bare ventet på at det blev oprettet som tråd, har ikke selv haft tiden (eller det fornødne overskud).

Er slet ikke i tvivl om, at syge børn skal behandles. Helst virksomt dog. Dvs. Danmark er dømt ude. Men raske? Og betyder "behandles" så dansk standardbehandling = Eltroxin? I så fald held og lykke forældre ... Skulle hilse at sige at der er vigtigere ting i livet end IQ. Den relativt høje IQ jeg havde som barn/ung rakte desværre ikke til at være mentalt velfungerende. Eller lykkelig. Og det kunne jeg skrive en længere skræmmekampagne om, men enhver der har fået Eltroxin og lidt under nogle af de spændende bivirkninger som de påstår vi ikke har, kan vel uden større fantasi forestille sig hvad Eltroxin kan udrette af skade i en barnekrop ... Sidder som voksen nogle gange og tænker på alt det lort ... og hvor stor en del der skyldes personlighed og gener, og hvad der skyldes Eltroxin. Så held og lykke.

Der er vel forøvrigt ingen der siger at et menneske med en IQ på 85 er ringere end et menneske med en IQ på 130? Kan vi ikke rumme dem alle? Og har vi ikke brug for dem alle? Eller skal vi være et 100% videnssamfund, hvor vores brød bliver bagt af robotter og polske gæstearbejdere (nej, bagere er ikke nødvendigvis mindre begavede end andre, jeg brugte bare et manuelt fag som eksempel).

Men syge børn skal hjælpes, helt sikkert.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Lave værdier af thyreoideahormoner hos børn = lavere intelligens

Problemet er jo selve det såkalte normalområdet. Normalområdet er så vidt. Vi er alle forskjellige, hva som er normalt for den enkelte varierer så mye. Det er jo nettopp derfor normalområdet har en så stor spennvidde. Når man da ikke vet hvor barnet ville ligge i normalområdet dersom det var friskt, og kun ser på disse tallene, så må det jo føre galt av sted. Dessverre hører det også til normalen å ha en ubegrenset tillit til leger, at deres innsikt er grenseløs. Det sørgelige er at man ikke ser på symptomer. Hadde man sett på medisinering av thyreoidea slik man ser på medisinering av såkalte hyperaktive barn som ender opp med ADHD-diagnose, hadde det sett lysere ut. Der virker det som om legene har lite eller ingen sperrer mot å medisinere barn (selv barn helt ned i to-års alderen blir medisinert mot ADHD ifølge New York Times!). Når det gjelder thyreoideahormoner, er medisinering plutselig mer farlig dersom du ikke er definert som syk.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. B-Leukocytter (værdier udenfor referenceintervallet)
    Av Mod i forumet Medisinsk biokjemi
    Svar: 0
    Siste melding: 02-04-14, 12:59
  2. Blodtryk og thyreoideahormoner
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 0
    Siste melding: 25-01-14, 20:23
  3. lave T3 og T4 værdier
    Av Illona i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 7
    Siste melding: 08-11-13, 21:47
  4. Sådan dannes thyreoidea hormoner