Side 4 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 101
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Flott at det funker med 3 doseringer for deg.

Jeg får vel holde meg til 2. 1/2 tablett til frokost ble nok litt lite. Satt der som en zoombi på jobb.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Armour og T4 10...

Merker at armouren fungerer fint etpar tre timer etter inntaket, både på varmen og hodet, men hvis det går for lang tid siden siste dose blir jeg iskald. Har det sammenheng med at t4 er lav?

Har øket dosen til 1 1/2 grain men føler fremdeles at dette er et problem. Har ikke hjertebank eller andre hypersymptomer så da er det vel greit med økning?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4

Fikk siste prøvesvar: TSH 1,69, Ft4 13, FT3 5,6. Har siste tiden vært plaget med åndenød, høy og kraftig puls og hjertebank. Samtidig hypo symptomer som kløe i huden, trett, og veldig kald.

Hva gjør jeg? Bruker 1 1/2 grain per dag (deler i 2 doser). Lurer på å kutte ned til 1 grain, og legge til 0,25mcg med levaxin for å få opp t4 verdien. t3 er jo allerede høyt, så det er vel ikke akkurat noe sjakktrekk å øke doseringen med t3 i tillegg til hjertebank og skjelving på hendene.

Kan legge til at formen var veldig fin inntil et par uker siden da livet ble snudd opp ned. Kan hende at denne stress reaksjonen er grunn til at jeg føler meg som jeg gjør (sover dårlig og føler at jeg har konstant adrenalin kick, rasende og forbanna..) Noen tips? Avvente, trappe opp armour, noe som virker lite sannsynlig eller legge til t4 og ta vekk 1/2 grain for dag? Har inntil det siste følt meg veldig bra på armour!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det er topp hvis du har blodprøver med aktuell dose, da kan du bare forandre dose etter den , og prøve hva som skjer med en høyere ft4. (Man gir selvsagt legen beskjed...)
    Leser på de utenlandske forumene at mange trneger litt ekstra t4 i tillegg til Armour Thyroid. Andre trenger det ikke.
    Er du sikker på at du ikke har en lav ferritin, som kan gi slike symptomer, spesielt det med adrenalin og hjertebank?

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Føler meg frisk på Armour Thyroid

Vil bare dele en gladmelding med dere: Har siden 7 september brukt armour thyroid for hypothyreose, har gradvis trappet opp til 2 grain. Bruker nå dobbelt så mye stoffskifehormoner som da jeg brukte levaxin.

Føler meg helt bra! Har noen surrete dager, men har funnet ut at det også henger sammen med menstruasjons syklus. Er litt distre og surrete som person...

Har ikke merket overdoserins symptomer i det hele tatt, da bare varmefølelse. Ikke hjertebank som med levaxinen. Sover også godt nå i motsetning til tidligere, pukkelen på nakken er nesten borte, pluss at jeg har gått ned 5 kilo. Absolutt høyere energinivå og livskvalitet! Anbefales på det varmeste!!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Føler meg frisk på Armour Thyroid

Vil bare dele en gladmelding med dere: Har siden 7 september brukt armour thyroid for hypothyreose, har gradvis trappet opp til 2 grain. Bruker nå dobbelt så mye stoffskifehormoner som da jeg brukte levaxin.

Føler meg helt bra! Har noen surrete dager, men har funnet ut at det også henger sammen med menstruasjons syklus. Er litt distre og surrete som person...

Har ikke merket overdoserins symptomer i det hele tatt, da bare varmefølelse. Ikke hjertebank som med levaxinen. Sover også godt nå i motsetning til tidligere, pukkelen på nakken er nesten borte, pluss at jeg har gått ned 5 kilo. Absolutt høyere energinivå og livskvalitet! Anbefales på det varmeste!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Da får jeg hive meg på også, har brukt Armour siden oktober, og skal nå tilbake i 50% jobb, etter å ha vært sykmeldt i ett år.

Har også gått ned nesten 6 kilo, fått igjen energien, men hue henger igjen. Men satser på at det kommer det å.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Da får jeg hive meg på også, har brukt Armour siden oktober, og skal nå tilbake i 50% jobb, etter å ha vært sykmeldt i ett år.

Har også gått ned nesten 6 kilo, fått igjen energien, men hue henger igjen. Men satser på at det kommer det å.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Re: Føler meg frisk på Armour Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG

Føler meg helt bra! ......................

pukkelen på nakken er nesten borte,
    Så flott med en gladmelding på slutten av året!

Kan jeg få spørre deg om denne "pukkelen" har noe med stoffskifte å gjøre? Jeg her nemlig også noe som ligner på en liten pukkel. Men har aldri satt denne i sammenheng meg skjoldbrukskjertelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Re: Føler meg frisk på Armour Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG

Føler meg helt bra! ......................

pukkelen på nakken er nesten borte,
    Så flott med en gladmelding på slutten av året!

Kan jeg få spørre deg om denne "pukkelen" har noe med stoffskifte å gjøre? Jeg her nemlig også noe som ligner på en liten pukkel. Men har aldri satt denne i sammenheng meg skjoldbrukskjertelen.

Side 4 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
    Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 21-03-13, 11:55
  2. Var veldig hyggelig å treffe dere!
    Av Carro i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 5
    Siste melding: 30-09-09, 19:07
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  4. Svar: 6
    Siste melding: 08-09-07, 11:18
  5. hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
    Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 12:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn