Er prøvene tatt om morgenen klokken åtte og uten at du har tatt Levaksin først?
Er prøvene tatt senere på dagen er det umulig og tolke dem rett fordi TSH synker utover dagen, mens FT3 og FT4 stiger og her er det ikke noen nøkkel for og rekne ut hvor mye det stiger eller synker.

Rett dosert med Levaksin skal TSH ligge mellom 0,5 og 1,5
og FT4 og FT3 øverst i referanseområdet. Noen, meg inklusive, måtte ha en FT4 over referanseområdet (mitt ideelle nivå på FT4 lå mellom 27 og 30) for og fungere i det hele tatt.

Helt typisk på en så lav dose som du går på, vil TSH synke og den uoppmerksomme lege vil tro at stoffskiftet er blitt bedre, men i virkeligheten synker FT3 og FT4 og stoffskiftet blir svakere / gir mer symptomer.
Har du fått sjekket anti-TPO og jod i døgnurin?
Kortisolprøven viser forutsatt at den er tatt fastende klokken åtte en indikator på at binyrene dine fungerer. For og få en skikkelig vurdering av binyrene dine bør du få tatt kortisol spytt-prøver morgen og kveld.
Alat-prøven er lett forhøyet, men alene sier den lite om hva som virkelig foregår i lever og nyrer. Det er ikke unromalt tror jeg ut fra egen erfaring og være lett forhøyet på ALAT når man er syk.

Når det gjelder kolestreolprøven, så sier den også veldig lite alene, den viser bare total kolestreol og i tillegg er det svært delte meninger om kolestreol er farlig i det hele tatt. Ved lavt stoffskifte vil kolestreol stige. I gamle dager var dette en indikator på om stoffskiftet var for lavt. Kosthold spiller også inn. Da jeg gikk over til lavkarbo for drøye tre år siden steg kolestreolet mitt helt typisk og legene prøvde og "true" meg til og ta statiner. Jeg nektet selvsagt og etterhvert har kolestreolet mitt normalisert meg selv om totalkolestreol er i øvre del av referanseområdet.

Utifra dine prøver ville jeg om det hadde vært meg, økt doseringen gradvis (for eksempel 50 og 75 mcg Levaksin annenhver dag i en uke, så to dager med 75 og 1 dag med 50 neste uke, etc opp til 75 hver dag) og så tatt nye stoffskifteprøver klokken åtte om morgenen 6 uker senere. Men dette er utifra hvordan jeg kjenner min egen kropp, hver må ta sine egne valg.

Videre opplever svært mange stoffskiftesyke at de profitterer på og leve helt glutenfritt og sukkerfritt. Men igjen, dette er noe hver enkelt må velge selv.