Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
20-04-14, 18:14 #11
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Ja, dette med metylering er ganske komplisert. Men prosessen består av mange steg og hvis et av disse stegene ikke fungerer så klarer ikke kroppen blant annet og lage nok sam-e. Jeg har vært oppi i 400mg x3 av sam-e og merker effekt av dette, blant annet mindre press på binyrene. Tar du noe for binyrene?
Den siden jeg henviste til er ihvertfall nyttig i forhold til å sette seg inn i dette.
Men i tillegg er metyleringsprosessen veldig viktig for dannelse av Glutathione og dermed avgiftning i leveren. Jeg har i tillegg andre genmutasjoner som også gir redusert avgiftning i kroppen. Tror ikke økte kryptoroller har sammenheng med MTHRF, men ikke helt sikker.
Jeg har ikke noe anti-TPO, men mutasjon på genet Interleukin-6 (IL-6) som gjør at en betennelsesreaksjon står på "hele tiden". Dette behandles med store doser omega-3.
Dette med gentestingen og behandlingen av disse mutasjonene er helt nytt på Heggeli og DS holder på å lese seg opp på dette nå.
Uten at jeg vet dette så antar jeg at DS har vært nødt til å redusere sine pasientlister og kanskje henvist noen pasienter videre som han mener kan få ytterligere nytte hos Funksjonell Medisin.
Tror ikke de kjenner til dette på Funksjonell Medisin. De nevnte ihvertfall ikke noe om dette når jeg var der ifjor høst. Kun fokus på Dr Walsh sine teorier om under- og overmetylering.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker