Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
Hej

Jeg gik over fra ca. 90 mcg Euthyrox pr. dag til Thyroid fra Glostrup apotek her i Danmark. Jeg fik at vide, at jeg skulle starte lavt med 60 mg pr. dag. Det gjorde jeg i en uge. Satte så dosis op til 90 mg i en uge. Det var for lavt for mig, og min feedback mekanisme satte ud, og jeg fik hypo-symptomer. Hvis jeg skulle gøre det om, og med den viden, jeg har nu, så var jeg hoppet direkte over på 90 og meget hurtigt herefter på 120 mg.

Min erfaring er også, at selvom jeg ikke har været på syntetisk medicin så længe, så har der alligevel været noget forskelligt i kroppen, der skulle vænne sig til Thyroiden. Hvor det, der fylder mest er, at mit hjerte banker noget hurtigere, og min mave reagerede med løs afføring.

Nu er din overgangsalder måske overstået. Min startede for fuld udblæsning samtidig med, at jeg fik konstateret hashimotos. Jeg har fået ryddet op i nogle af de symptomer, som tilskrives overgangsalderen med mit skifte til Thyroid (en anbefaling herfra forummet, som jeg er meget taknemmelig for ). Så hvis du stadig døjer med noget i den retning - ømme håndled, mv. - kan du også opleve bedring der. Min håndled er ikke ømme, når jeg får medicin nok

Vi er mange, der vil sige til dig, at det er en god beslutning med erfa.

Tina
Kjære Tina
Takk for at du deler din erfaring, jeg forstår at det er like greit å begynne med full dose, eller tilnærmet. Skal gå rett over til Erfa. Det blir spennende å se om smerter i ledd og den intense brennende svien fremme på leggene forsvinner og tåketanker etc. Søvn er ogås et problem. Er det godt for vekten også, vet du eller andre her inne noe om det?