Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Hei, og velkommen til forumet! Så bra at du har funnet en lege som vil skrive ut Erfa thyroid til deg det betyr kanskje at flere fastleger er på gli og ser at det finnes andre løsninger når ikke levaxinen fungerer. Jeg har samme erfaring som deg, fastlegen skriver ut Armour Thyroid.

Når det gjelder overgang fra levaxin, finner du noe her i denne tråden https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16315, det finnes sikkert mer om du søker på overgang erfa eller overgang armour. Noen går rett over fra den ene dagen til den andre, noen - deriblant jeg - hadde en lengre periode med gradvis nedtrapping av levaxin og opptrapping av armour. Jeg vet ikke om den ene metoden er bedre eller dårligere enn den andre, men ønsker deg lykke til med overgangen!
Tusen takk Betti, jeg skal sjekke de sidene - godt å være føre var. Jeg er takknemlig for alle dere som har "ryddet veien" slik at naturlig thyorid nå er mer akseptert i behandlingen av stoffskiftesykdommer . Det blir spennende å se om jeg får det bedre, har hørt at også vekten kan reduseres, det hadde vært et ekstra pluss.