Viser søkeresultater 1 til 10 av 62
Threaded View
-
14-03-14, 10:02 #32
Sv: Binyrene. Forhøyete kryptopyrroler, og "under- og overmethylation"
En liten oppdatering herfra:
Jeg har tatt en DNA analyse via Heggeli: http://www.nordiclabs.com/EDetail.aspx?id=2762
Denne testen viser om man har noen modifikasjoner på 23 forskjellige gener som har med viktige prosesser i kroppen. Min test viser at jeg har modifikasjoner på flere gener som har med avgiftning og betennelse i kroppen. Når kroppen har problemer med å avgifte seg så hoper det seg opp med toksiner etc. Dette kan jo muligens være årsak til mine helseproblemer.
Det er ikke mulig å endre disse modifikasjonene på genene, men hvis man vet om dem så kan man hjelpe kroppen med diverse tilskudd. Jeg har blant annet blitt anbefalt å innta store mengder omega-3 (spesielt mot betennelse) og antioksidanter blant annet i form av grønne grønnsaker inkludert brokkolispirer etc. Skal også sannsynligvis ta et liposomalt produkt med SOD og glutathione. I tillegg fikk jeg en bekreftelse på at jeg er undermetylert da jeg testet positivt på MTHFR, og behandles for dette.
Dette er veldig spennende og håper at det kan gi litt informasjon til andre som leter etter årsaker til sine helseproblemer. Kanskje det kan gi noe tråder og lete videre på.
Lignende tråder
-
Forelesning om binyrene (Youtube)
Av Mod i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-02-11, 18:44 -
Julestresset og binyrene
Av Rufus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-12-10, 17:07 -
Wilsons kostsirkel (binyrene)
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 03-01-10, 12:15 -
Hypothyreose eller binyrene?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 14-11-09, 14:13

Svar med sitat

Bokmerker