Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
06-03-14, 17:13 #2
Sv: Trenger å lære mer om egen tilstand-fjernet hele kjertelen i 2011
Hei, og velkommen på forumet! Fin presentasjon du har skrevet.
Det du forteller, er på mange måter typisk: du har fått medisin, blodprøvene er der de skal være iflg legen, men du føler deg ikke bra likevel - legen tror da ikke at det kan ha noe med stoffskifte å gjøre, og forrklarer symptomene dine med stress eller andre ting.
Det mange fastleger ikke vet, er at ganske mange ikke blir kvitt symptomene sine på Levaxin. Til og med endokrinologene på Aker, som skal være de fremste på stoffskiftesykdommer, innrømmer at rundt 20% ikke blir bra med det. Jeg tror det er mange flere, egentlig.
Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men vil gjerne fortelle deg om datteren min, som er 19 og også har lavt stoffskifte. Våre symptomer har vært veldig forskjellige. Hun hadde fæle migreneanfall som varte i opptil tre døgn, hvor hun ikke orket mat, lys eller lyder, og ingen medisiner virket, verken vanlige smertestillende, eller migrenemedisiner. Dette fortsatte selv om hun ble satt på Levaxin. Etter en tid ble det til at både hun og jeg byttet medisiner, og går nå på Armour Thyroid. Det har blitt et annet liv, mer likt det vi hadde før vi ble syke, selv om noe fortsatt henger igjen. Migreneanfallene er borte, det hender hun merker det som murrende hodepine over et par dager, men det er mer til å leve med.
Perioder med diare som du forteller om, hadde jeg også på Levaxin, det kom gjerne samtidig med tap av energi. Det gjør da naturligvis også at tarmen tar dårligere opp det den skal - også Levaxinen. Det er en sammenheng mellom tarmfunksjon og hvordan kroppen klarer å nyttiggjøre seg medisinen. Oppvåkning om natta tror jeg kan ha sammenheng med høye verdier av stresshormon, datteren min plagdes med det og hadde da samtidig høye kortisolverdier.
Jeg håper du vil finne forumet like nyttig som jeg har gjort! Det er mulig å finne hjelp til å hjelpe seg selv her, med informasjon som du ikke får hos fastlegen.
Lignende tråder
-
Hadde operasjon i 98. Fjernet da 90% av Kjertelen.
Av kjellulf i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 13Siste melding: 04-10-13, 09:18 -
Fjernet hele skjoldbruskkjertelen i 2004 pga. struma og Hashimoto's
Av Petrosnella i forumet Operasjon for Hashimoto'sSvar: 9Siste melding: 14-03-11, 06:32 -
Nyoperert og nettopp fjernet hele kjertelen
Av Bastian i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 36Siste melding: 10-01-11, 12:11 -
Jeg ble operert i 2006 og fjernet hele...kjertelen
Av dordi i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 14-08-10, 10:52 -
Noen her som har fjernet kjertelen med Rad Jod / operasjon?
Av Roald i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 10-08-07, 22:12

Svar med sitat
Bokmerker