Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei Danna, og velkommen hit inn. Det er flott at du har meldt deg inn her slik at du kan lære om sykdommen din og selv ta kontroll. Jeg skjønner at du ikke er helt deg selv akkurat nå, men siden du selv skriver at du normalt er en sterk kvinne kommer du snart til å få hodet over vannet igjen

Å rette opp lavt stoffskifte kan ta lang tid, særlig hvis man har gått lenge med det ubehandlet. Jeg synes i alle fall det virker som om du har gått på for lite medisin i lang tid. Du skriver ikke noe om hvor mye medisin du har tatt. Når du går på medisin er en TSH på 5,5 altfor høy. Den skal ned mot 1. Minst. Hvis du skal begynne med tilførsel av Liothyronin må du (og legene) regne med at TSH blir supprimert. Jeg anbefaler deg å få utskrift av alle prøvene dine slik at du får oversikt selv. Det er også eneste måten andre her inne skal kunne hjelpe deg og kommentere på prøvene og dosen (hvis du er interessert i det da).

Ellers er det også andre prøver som er viktige å ta. Lav ferritin kan f.eks. gi symptomer på lavt stoffskifte. D-vitamin er viktig å ta. Samt mange andre som jeg tror du kan finne en oversikt over her inne.

Uansett hva blodprøvene dine vil måle er er det sikkert at medisinen du går på nå ikke hjelper deg. Det er hevet over enhver tvil. Kanskje kan tilførsel av T3 hjelpe deg. Ellers finnes det naturlig stoffskiftehormon som inneholder alle T-ene som en normal menneskekjertel produserer. Pluss kalsitonin.

Jeg anbefaler deg å lese her på forumet slik at du oppdaterer deg på lavt stoffskifte. Og husk å få utskrift av alle blodprøvene dine. Lykke til