Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Hybrid View
-
03-03-14, 09:23 #1
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
-
03-03-14, 17:20 #2
Takk smgj. Jeg føler at jeg bare må teste dette ut, men er forberedt på litt og hvert, og blir det for gæli, så er det vel ingen skam å snu? Føler meg trøtt nå, og jeg har bare redusert med en kvart 60 mg Erfa thyroid.. Når det gjelder medisininntak og blodprøvetaking, så har jeg lagt meg på at jeg tar hele medisindosen kl 03, dagen før prøvetaking. Normalt deler jeg dosen i 2 og tar kl 03 og kl 16. Imidlertid så har jeg tenkt at kl 16 er litt for nær prøvtaking kl 7.30 dagen etter, og har derfor tatt hele dosen på natta. Vet ikke om det er riktig tenkt, men det er nå slik det har blitt.
-
03-03-14, 18:03 #3
Jeg tar mine 150 mg Armour rett før jeg stuper i seng (en gang mellom tolv og to vanligvis). Kvelden før jeg tar stoffskifteprøver, tar jeg ikke Armour; jeg tar dosen rett etter blodprøven er tatt, og så normalt igjen til kvelden.
Det betyr at fra jeg tar siste dose med Armour og til blodprøven blir tatt, går det ca 32-34 timer.
Jeg merker absolutt ingen problemer hverken med og gå disse timene ekstra uten medisin eller og ta to doser med bare 16 timers mellomrom etter prøven.
Har ikke hentet ut svar på prøvene tatt i sist uke, men de to siste målingene før det var
TSH 0,031 (ref 0,3-4,2) november:0,014
FT3 4,8 (3,7-6,8) november:7,8
FT4 16,6 (11-22) november 17
Prøvene tatt i november er tatt bare 10 timer etter dosen med Armour (var på sykehuset og visste ikke at de skulle sjekke stoffskiftet)
-
03-03-14, 20:06 #4
... og jeg tar mine før jeg legger meg, vanligvis ca kl 23. Dagen før prøver tar jeg kun halve dosen (når jeg husker det) og tar resten etter prøvetakingen så nært til kl 8 som jeg klarer.. Sist, da jeg glemte å halvere så lå jeg litt i overkant på fT3 og pent på fT4, subprimert TSH. Men for meg er prøvene sekundært - jeg er faktisk først og fremt interessert i dem for å se om subjektiv tilstand samsvarer med hvordan prøvene ser ut og for å se utviklingen på anti-tpo.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-03-14, 15:10 #5
Reduksjon i medisinering og kosttilskudd
Hei igjen. Håper dere alle har en fantastisk helg
. Tenkte å skrive bittelitt. Da jeg reduserte med en kvart 60 mg erfa, dvs ned til 3 og 1/4 tablett, så følte jeg meg overraskende elendig noen dager. Frøys som bare det, og kroppstemperaturen sank. Men, etter noen dager så rettet det seg. Sluttet å fryse og kroppstemperaturen gikk opp igjen. Var utsatt for litt mye stress og fikk et energifall, og ventet derfor litt med reduksjon av neste kvarte tablett. Men, det må jeg si gikk mye bedre enn fryktet. Går nå på 3 stk 60 mg erfa thyroid. Har ikke fått noen hyposymptomer nå, og kroppstemperaturen er ikke dårligere enn da jeg begynte på reduksjonen i allefall. Men, så er det nå slik at ofte flere ting sammenfaller i tid. Pga tekniske problemer så fikk jeg ikke vekkingen min kl 03, og jeg tenkte at jeg kunne gjøre et nytt forsøk på kveldsmedisinering. Har gjerne fått søvnproblemer de gangene jeg har prøvd det før. Men, nå tar jeg 2 stk erfa om kvelden, og det fungerer godt denne gangen, og den siste tar jeg før lunsj. Vet også at det går mot vår og det blir litt varmere i været, så jeg vet jo ikke hva det er som virker inn. I allefall så blir det ikke noe mer redusering i medisineringen før ute i mai en gang tenker jeg, så da klarer jeg meg godt i ukene framover tror jeg. Jeg har trøblet litt med noen av tilskuddene. Fant ut at jeg fikk skikkelig magetrøbbel av de første C-vitaminene jeg tok, og også Cal Mag sitrat, av en eller annen grunn. Byttet C-vitaminer, og venter nå på en ny type cal Mag uten citrat, og håper den fungerer bedre for meg. Det var ganske hemmende for det meste, da magen var på det mest eksplosive. Ønsker dere en fortsatt god søndag
-
07-05-14, 10:57 #6
Hei!
Lenge siden du skrev noe nå. Hvordan går det med forsøket? Håper det går bra...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-05-14, 19:42 #7
Hei, igjen.
. Jeg er nok ikke den som er flinkest til å skrive. Men, ja jeg synes det går bra. Når det gjelder reduksjonen av stoffskiftemedisin, så går det ganske sakte. Jeg går for øyeblikket på 3 x 60 mg erfa thyroid, dvs at jeg har redusert en halv. Dette har gått fint. Nå fram til september, så skal jeg redusere en halv tablett til. Det er altså ingen raske reduksjoner. Det går ganske bra med de ortomolekylære tilskuddene, fant både C-vitamin og Cal Mag som jeg tålte. Jeg har tatt en ny avføringsprøve, og denne viste forholdsvis store forbedringer siden forrige gang. En betennelsesmarkør har gått betydelig ned (er høy hos personer med f.eks cøliaki), fordøyelsen virker visst bedre, var det enzymaktivitet eller absorpsjon tro? pH har blitt litt høyere, dvs mindre surt, noe som tyder på tilbakegang for sopp. Og for første gang har jeg fått påvist de gode melkesyrebakteriene. Men, det har dukket opp noen andre bakterier, som jeg må behandle for å komme i mål og få en sunn tarmflora. For øvrig går betennelsesmarkøren mikroCRP ned, og antiTPO rusler også nedover. Nå er antiTPO på 346. Ikke verst. Tidlere var det alltid over 1300 på Furst sine analyser. Legen er veldig fornøyd med fremgangen. Det er oppløftende å være hos denne legen, fordi han alltid har en plan og alltid har løsninger på nye problemstillinger. Han antydet også at når jeg får alt i balanse, så vil jeg også kunne gå helt ned til normaltvekt. Det hørtes forlokkende ut, selv om jeg ikke tror det før jeg får se det da..... Men, nå blir det vel en periode med energifall igjen, må ta en antibiotikakur og så litt mer reduksjon på medisin da. Så vi får se hvordan det går da.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker