Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
01-03-14, 18:59 #25
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Takk for et interessant innlegg Anisa.
Når det gjelder C-vitamin typen som jeg har brukt, så inneholder den ikke eplepectin. Jeg har tatt eplepectinfiber i tillegg, sammen med en annen type fiber. Jeg har benyttet Great earth C-vitamin, og det står at det er bioflavonider fra appelsin, citron etc på den. Vel, vet jo ikke om det er dette jeg har reagert på, men skal teste det ut i et par uker og se om det skjer noe endring. Mye tyder på at det er en positiv utvikling at antiTPO går ned. Samtidig virker det også som jeg har bedre opptak, siden jeg har kuttet jern, men nå har tilstrekkelig jernverdier likevel, og nå har et d3 nivå som ligger over referanseområdet. I november hadde jeg fritt T4 på 21,2 (11-23) og fritt T3 på 7 (3,5-6,5). Jeg gikk da på 3 og 3/4 60 mg Erfa thyroid. I etterkant reduserte jeg med en kvart, slik at jeg har gått på 3 og en halv da de nyeste blodprøvene ble tatt. Da viste fritt T4 24,6 og fritt T3 6,9. Begge prøvene er tatt fastende, om morgenen til samme tidspunkt. Dvs at fritt T3 i hovedsak er uendret siden forrige prøve, mens Fritt T4 har økt. Jeg vet ikke, men synes disse resutatene var litt pussige. Jeg har aldri tatt reverse T3. Hadde tenkt å spørre om det, men glemte det.
Jeg ser at det kan virke kontroversielt å skulle redusere medisindosene, men samtidig virker det forlokkende og forsøke å optimalisere egenproduksjonen. Jeg har ikke noe ønske om å gå "rett i kjelleren" så jeg tror bare jeg må prøve meg forsiktig fram og ikke gjøre noe drastisk. Legen har ikke lovet meg at jeg får funksjonen tilbake. Han sier at noen får noe/mye funksjon tilbake, og andre ikke, og han vet ikke på forhånd hvem som får det.
Ellers takk for tips om jod etc.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker