Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
-
15-04-12, 09:31 #11
Sv: Hypotyreose, D-vit.mangel og blåflekker?
Det kunne lyde som svage (skrøbelige) blodkar-vægge, der under dybt under huden springer læk og blodet siver ud i vævet, men ikke nødvendigvis kan det ses på hudens overflade, hvis blodkarret er sprunget læk dybt inde eller under hudlaget. Efterhånden som tiden går, trænger blodet op mod hudens overflade og da blødningen i mellemtiden er i gang med at blive nedbrudt, får det nemlig denne gul/grønne farve, men hvis blodets udsivning fortsætter nede under huden, kan pletterne blive mørkere og først når udsivningen er standset, blegner og forsvinder (blå)mærkerne. Her kan du læse lidt mere om den slags blødninger, og se om noget lyder bekendt. Man kan også søge på Blood Vessel Hemorrhage, for evt. at finde flere oplysninger.
Ellers se på dette link, og hvis du scroller længere ned, kommer billeder af lår med mærker, der evt. kunne ligne din beskrivelse.
Uanset hvad, tag billeder af disse mærker, når de kommer og undervejs før de forsvinder igen. Gentager det sig et par omgange til, da er det nok smart at komme til en hudlæge, fordi det kan være tegn/symptom på noget indremedicinsk.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-04-12, 19:52 #12
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
15-04-12, 20:05 #13
Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver fra tiden da jeg var hyper. Har du noen stoffskifteprøvesvar å legge ut her?
-
16-04-12, 11:07 #14
Jeg havde en laaang periode, hvor jeg fik blå mærker uden at ha fattet noget af hvorfor ... Den slags holdt op, da jeg kom behandling med stofskiftemedicin.
At en læge kalder nogle tal fra en blodprøve "fine" kan være udtryk for lidt af hvert; nogle læger går højt op i at ha patienten i midten af det såkaldte normalområde, andre mener, alt er fint, bare patienten lige akkurat hænger med neglene inden for normalområdet. Jeg ville derfor i dit sted ikke umiddelbart lægge stor vægt på det, denne læge. Få en second opinion - man har ikke symptomer for ingenting.
Du kan jo evt. lægge nogle blodprøveresultater her i tråden, så kan vi sammenligne
Der er masser af godt at læse herinde, fx
Normalområdet findes ikke: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10370
Og velkommen til, forresten
Nielsigne
Lignende tråder
-
Hypothyreose når behandling ikke gir full restitusjon, av Grete Fischer
Av Ruth i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 9Siste melding: 12-11-11, 10:00 -
Hypothyreose, når behandling ikke gir full restitusjon
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 16-04-11, 14:38 -
For rask doseøkning?
Av Elly i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 21-08-08, 15:56 -
Helt rask... men alligevel syg?
Av Nocturne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 13-11-07, 19:49

Svar med sitat

Bokmerker