Sitat Opprinnelig skrevet av Elin83 Vis post
Men nå har jeg altså ved to anledninger, fått blåflekker som har kommet helt av seg selv.

Først for halvannen mnd tilbake, da jeg våknet en morgen og oppdaget ganske store gul/grønne flekker på innsiden på begge lårene. Disse blå gradvis mørkere, og tilslutt var de mørk blå/lilla, før de etter ca en uke begynte å blekne og ble borte. Siden de ble borte tenkte jeg ikke så mye mer på det, men nå har jeg altså fått det tilbake - på samme sted (omtrentlig). Denne gangen er det kun en liten flekk på innsiden av venstre lår, mens det er flere flekker i klynge på høyre lår, slik at det til sammen blir noen cm i omkrets (ca 7). De startet akkurat som sist, som bleke gule/grønne merker, for deretter å bli mørkere, og tilslutt har de nå begynt å blekne.

De er ikke spes. vonde, men blåmerke-ømme når jeg trykker på dem. Nå lurer jeg på om noen kan si meg noe om hva dette kan komme av, og om det evt. har noen sammenheng med resten av skiten? Er møkklei av å stadig gå til legen, så tenkte å høre her først... (Må nevne at blodplater er sjekket, alt ok der).
Det kunne lyde som svage (skrøbelige) blodkar-vægge, der under dybt under huden springer læk og blodet siver ud i vævet, men ikke nødvendigvis kan det ses på hudens overflade, hvis blodkarret er sprunget læk dybt inde eller under hudlaget. Efterhånden som tiden går, trænger blodet op mod hudens overflade og da blødningen i mellemtiden er i gang med at blive nedbrudt, får det nemlig denne gul/grønne farve, men hvis blodets udsivning fortsætter nede under huden, kan pletterne blive mørkere og først når udsivningen er standset, blegner og forsvinder (blå)mærkerne. Her kan du læse lidt mere om den slags blødninger, og se om noget lyder bekendt. Man kan også søge på Blood Vessel Hemorrhage, for evt. at finde flere oplysninger.

Ellers se på dette link, og hvis du scroller længere ned, kommer billeder af lår med mærker, der evt. kunne ligne din beskrivelse.

Uanset hvad, tag billeder af disse mærker, når de kommer og undervejs før de forsvinder igen. Gentager det sig et par omgange til, da er det nok smart at komme til en hudlæge, fordi det kan være tegn/symptom på noget indremedicinsk.