Viser søkeresultater 1 til 10 av 50

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år

Sitat Opprinnelig skrevet av Bestemor Vis post

Når det gjelder å få tatt blodprøver klokka 8 om morgene har jo jeg absolutt et stort problem.....Må jo stå opp før en viss mann har fått sko på beina, for å få det til......får det nepper gjort før onsdag, men å ta blodprøver fastende selv om det er litt ut på dagen, vil ikke være noe problem...og uansett så tar det vel noen dager før prøvene er klare. Noen som vet sånn ca hvor mange dager det tar?

Takker for svar og det kommer garantert flere spørsmål fra meg her inne

TRAS og d-vitaminer tar lenger tid enn de andre, men tar du de andre prøvene på sykehuset, så kommer svaret samme dag eller dagen etter (både i Arendal og i Kristiansand).
    Agderfylkene har ofte små legekontor med noe reisetid til; her jeg bor tar det vanligvis tre dager før jeg får svar, men en lege kan ringe inn og få opplyst svarene tidligere (har iallefall hendt meg).
    Uansett; husk og gi beskjed om at prøvene du har er tatt etter at du har tatt Levaksin og utpå dagen, slik at ny lege ikke gjør enda mer feil!

Jeg er også B-menneske, så det er strevsomt på slike blodprøvedager. I tillegg kan jeg ikke kjøre selv, så jeg må få gubben til og kjøre meg de tre milene for og komme til legekontoret.
    Om du ikke klarer og være der akkurat åtte, så prøve iallefall og komme så nær åtte som mulig. Hormonene våre forandrer seg gjennom døgnet, noe som også påvirker signalet TSH, og siden de fleste leger, endokrinologer inkludert, har en egen evne til og bare se på blodprøvene, er det viktig at de er så korrekte som mulig.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Vest Agder
    Alder
    72
    Meldinger
    49

Standard Sv: Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post

Jeg er også B-menneske, så det er strevsomt på slike blodprøvedager. I tillegg kan jeg ikke kjøre selv, så jeg må få gubben til og kjøre meg de tre milene for og komme til legekontoret.
    Om du ikke klarer og være der akkurat åtte, så prøve iallefall og komme så nær åtte som mulig. Hormonene våre forandrer seg gjennom døgnet, noe som også påvirker signalet TSH, og siden de fleste leger, endokrinologer inkludert, har en egen evne til og bare se på blodprøvene, er det viktig at de er så korrekte som mulig.
    Så jeg kan bare gå ned på sykehuset og be om at de blodprøvene skal tas uten rekvisisjon fra lege?
    Dumt spørsmål kanskje men vet ikke bedre

Lignende tråder

1. Hashimoto's. Diagnose lavt stoffskifte i 20 år
    Av Bestemor i forumet Presentasjoner
    Svar: 13
    Siste melding: 13-02-14, 19:55
  2. Jeg var syk lenge før jeg fikk diagnose lavt stoffskifte
    Av kaja5 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 14-06-10, 14:40
  3. Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
    Av Maxern i forumet Lavt stoffskifte