Viser søkeresultater 1 til 10 av 107

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard En viktig brikke?

Jeg tror jeg nettopp har funnet en viktig brikke!
    Tusen takk til dere dennis og Anisa - til dennis for å sette meg på sporet om å øke magesyrenivået og Anisa med mye og god lesing!

Magesyre
    Enzymer

Dette stemmer så godt, så godt! Dessverre.

Jeg har trolig hatt gradvis lavere nivå av magesyre samtidig som stoffskiftet gradvis har gått ned. Jeg snakker: årevis!
    Og i det siste (etter oppstart av Levaxin) har jeg hatt økende tendens til sure oppstøt, ubehag i magen og noe lav ferritin (og tilhørende dårlige erfaringer med tilskudd av jern). Forstoppelsen ga seg heldigvis da jeg begynte med Levaxin, men mye tyder på at næringsopptaket er langt fra optimalt - det forteller gjenværende symptomer om...!

I dag har jeg begynt å ta tilskudd av saltsyretabletter.
    Fra før spiser jeg lite karbohydrater, og tar tilskudd av probiotika (først og fremst kombucha som jeg lager selv) og spiser økologiske grønnsaker og egendyrkede grønnsaker, bær og frukt i sesongen - helst bare vasket. Og nå skal jeg sporenstreks slutte å drikke masse vann til måltidene, slik jeg ofte gjør!

Takk igjen. Dette forumet er en oase av kunnskap. Jeg lærer litt og litt. Nysgjerrigheten lenge leve!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Mange symptomer, men flotte blodprøver!

Jeg brukte i en periode enzymer + saltsyre (dette produktet: http://bigvits.co.uk/product.asp?pid...d=19&tid=&bid= ) og syntes det var fortreffelig. Jeg er rimelig sikker på at de fleste av oss har lavnivå mangler på mye etter å som regel ha gått lenge før diagnose. Av den grunn kan et sånt produkt være fint sammen med et variert kosthold.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Stadig bedre form

Ny visitt hos fastlegen, og det samme:
    TSH 1,4 (0,5 - 4) (januar: 1,4)
    FT4 17,1 (11 - 23) (januar: 17,1)
    FT3 4,3 (3,5 - 6,5 ) (januar: 4,9)
    Anti-TPO <38 (<100) (januar: <28)
    Ferritinet hadde gått opp til 50 (januar 38) (15 - 200).

Altså ingen reell endring i blodprøvene, men formen er stadig litt bedre. Det ble faktisk kommentert av legen at han mente jeg også så bedre ut! Dosen økes forsiktig. Planen er å få FT4 opp til 23 (og det har legen sagt helt siden vi starta prøvemedisinering).

Enzymer er kjøpt. Jeg vet ikke om det er en tilfeldighet, om det er tilskudd av HCl eller at jeg har vært glutenfri i 2-3 uker, men de siste dagene (siden jeg starta med HCl-tilskudd) har jeg følt meg litt piggere, klarere og litt mer energi. Har i alle fall ikke mer halsbrann/sure oppstøt eller ubehag i magen lengre, så det er tydelig at det har hjulpet å øke magesyra litt! Og så har vi fått innstallert et vannrensesystem på kjøkkenet, med kullfilter og osmosefilter - vannet blir helt rent (og uten den tidvise klorlukta). Har tenkt på det en god stund (noen år), og endelig fikk vi ut finger'n...

Prøver å fylle hodet med noe annet en hypothyreose, men det er ikke lett. Det kan umulig være sunt å være for opphengt i dette heller, men samtidig ha en rasjonell tilnærming til sykdommen og lese på det som er nødvendig og interessant å vite. For min egen del tror jeg at jeg aldri kan få lest nok, men jo mer jeg leser, jo flere antatt hypothyreote venner og kjente ser jeg rundt meg (og det gjelder å trå varsomt). Balansekunst!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Hei!
    Godt å høre at det går bedre. Og at blodprøver ikke har noen linjær sammenheng med form er ikke noe nytt. Godt at du har en lege som innser det.
    Det jeg tenkte på var at jeg nettopp leste at det var funnet en sammenheng mellom lav d-vitaminstatus og magesyreproblematikk (mener det var på mercola-siten), så om du sliter så kan det være greit å få testet seg om du ikke allerede har gjort det.
    Lav d-vitaminstatus følger ofte et dårlig stoffskifte.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Jeg benytter anledningen til å gratulere meg selv! Det er nå omtrent 6 mnd siden jeg oppsøkte legen, og han har hele tiden hatt som hovedhypotese at det er noe "post-viralt" som feiler meg. Jeg er selvsagt ikke enig, og legen må nok forkaste sin hypotese også.

Jeg gratulerer meg selv: jeg har nå passert grensa for å oppnå diagnosen for ME, både tidsmessig og utredningsmessig. Takket være min egen innsats og vitebegjærlighet, har jeg unngått å bli feildiagnostisert med ME selv om stoffskifteprøvene mine er så flotte... Jeg HAR IKKE ME! Det er bortenfor en hver tvil at Levaxin fungerer. Håper det ikke går enda 6 mnd før jeg får rett diagnose... Jeg har nemlig planer om å gå over til NDT, og det er trolig en lang og møysommelig prosess, spesielt dersom jeg velger å kjøre prosessen hos fastlegen. Mitt naive håp er at fastlegen også lærer noe i prosessen, og dermed kan hjelpe andre i samme situasjon! Uansett skal jeg være hovedperson for min egen helse.

Med ønske om en god helg!

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det jeg tenkte på var at jeg nettopp leste at det var funnet en sammenheng mellom lav d-vitaminstatus og magesyreproblematikk (mener det var på mercola-siten), så om du sliter så kan det være greit å få testet seg om du ikke allerede har gjort det.
    Lav d-vitaminstatus følger ofte et dårlig stoffskifte.
    Ja, det er nok ikke så unaturlig at næringsopptaket (og dermed vitamin- og mineralstatus) er dårligere med lite magesyre. Heldigvis har jeg bra D-vitaminnivå, takket være vedlikeholdsdose på 1-2000 iu pr dag. Det er nok snarere ferritinet som har blitt lavere pga lite magesyre, men det tar seg nok opp etter hvert!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Sv: Mange symptomer, men flotte blodprøver!

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Jeg benytter anledningen til å gratulere meg selv! Det er nå omtrent 6 mnd siden jeg oppsøkte legen, og han har hele tiden hatt som hovedhypotese at det er noe "post-viralt" som feiler meg. Jeg er selvsagt ikke enig, og legen må nok forkaste sin hypotese også.

Jeg gratulerer meg selv: jeg har nå passert grensa for å oppnå diagnosen for ME, både tidsmessig og utredningsmessig. Takket være min egen innsats og vitebegjærlighet, har jeg unngått å bli feildiagnostisert med ME selv om stoffskifteprøvene mine er så flotte... Jeg HAR IKKE ME! Det er bortenfor en hver tvil at Levaxin fungerer. Håper det ikke går enda 6 mnd før jeg får rett diagnose... Jeg har nemlig planer om å gå over til NDT, og det er trolig en lang og møysommelig prosess, spesielt dersom jeg velger å kjøre prosessen hos fastlegen. Mitt naive håp er at fastlegen også lærer noe i prosessen, og dermed kan hjelpe andre i samme situasjon! Uansett skal jeg være hovedperson for min egen helse.
    What can I say, Bellis? Havde flere patienter været lige som du, kunne lægestanden ikke få et ben til jorden og kunne stikke sin "gold standard" for behandling af lavt stofskifte - dybt ind i det unævnelige.... Please Bellis, lad dig klone!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg tror, at du er helt fantastisk begavet med personlige egenskaber til at kunne finde vejen gennem den medicinske jungle, medicinsk vildnis som thyro-endokrinologi er blevet i vores lande. Du vil (helt sikkert!) lykkes med at opnå bedring. Det er mennesker som du, som skærmer mig mod at miste troen på mine hypothyroide medpatienter. Jeg er SÅ gevaldig imponeret af dig og den måde du tænker på... ikke kun på dig selv men også på andre. Havde det været flere som du, var vi nået meget længere end tilfældet er... bare så du ved det.

Tak Bellis.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    What can I say, Bellis? Havde flere patienter været lige som du, kunne lægestanden ikke få et ben til jorden og kunne stikke sin "gold standard" for behandling af lavt stofskifte - dybt ind i det unævnelige.... Please Bellis, lad dig klone!!!
    Hahaha! Du er god! Jeg har jo allerede to små kloner i huset. Med tiden vil kanskje legen også påvirkes av min innsats.

...jeg lurer på hvor mye samfunnet har tjent på at jeg har unngått å bli feildiagnostisert... Som takk burde jeg få NDT på blå resept!

Uansett: jeg tar meg et glass rødvin i kveld!

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 07-07-12, 23:02
  2. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 13-04-10, 23:37
  3. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 26-10-09, 14:27
  4. Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
    Av Joohoo i forumet Blodprøver
    Svar: 18
    Siste melding: 07-05-09, 13:38
  5. "Flotte og normale blodprøver"
    Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 15:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder