Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG Vis post
Hei! Lenge sidan eg har vore aktiv på forumet😊..har tidlegare brukt armour aleine med dårleg effekt grunna for låge t4 verdiar, samt sikkert for låg dose armour. Har no ny oppstart av armour i kombinasjon med levaxin. Ved oppstart tok eg 45- 60 mg armour delt på to doser i tillegg til levaxin 100mcg. Hadde umiddelbar effekt på søvn og væskereduksjon i kroppen. Følte meg kald på beina men har forstått at detkan være tilpasningsproblemer. Hadde v oppstart også feberfølelse i kroppen. Har no sidan 28/11 brukt 50 mcg levaxin og 30 +30 med armour. Skal ta nye blodprøver 28/12. Føler imidlertid at dosa er for lav men er reddfor å " kræsje" på for høg dose slik eg gjorde sist på armour. Høres dosa grei ut? Kva dose har dokke som brukar armour i kombinasjon med levaxin landa på?
Hei Rigg. Jeg leste et innlegg her at fT4 ofte blir lav og at det er ok ved bruk av Thyroid. Legen bør heller være opptatt av fT3.
Det er også normalt at TSH blir 0,01 med Thyroid.

Dessuten er det helt naturlig at man blir ganske mye verre av for lav dose, og at det dessuten er negativt å blande naturlig Thyroid og syntetisk Levaxin.

Jeg har aldri blandet disse, selv om legen min anbefalte det. Det var fordi jeg fikk mange bivirkninger på KUN Levaxin OG på kombinasjon Levaxin og Liothyronin (begge syntetiske).
Mine opprinnelig doser Levaxin 100 mcg og kombi: Levaxain 70 mcg + 20 mcg Liothyronin gjorde meg sykere og jeg fikk følgesykdommer.

Stoffskiftet ble først mye bedre på ren Thyroid og i tillegg forsvant mange symptomer som hadde kommet snikende gjennom årene på syntetiske stoffskiftemedisiner.
Min trivselsdose er NÅ på 4 grain (250 mg) Thyroid Erfa