Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
02-02-14, 19:51 #11
Fortsatt berg-o-dalbane
I dag igjen er kroppen på berg-o-dalbane. Har ikke utslag på antistoffer, men siden formen er vekslende (men stort sett hypo), lurer jeg fortsatt på om noen av dere der ute har fått påvist autoimmun type, selv uten antistoffer?!? UL i høst viste at alt er normalt (heller ingen små knuter). Hvor lang tid bør jeg la det gå før jeg ber om ny UL?
Jeg tror nok fastlegen min kommer til å sette diagnosen, men om han har evne til å se om det er autoimmun type uten antistoffer vet jeg ikke om han klarer. Selv antar jeg det, siden jeg tidvis veksler. I formiddag var jeg hyper (varm, sliten, andpusten og svimmel av det minste). Midt på dagen var jeg ok, og i ettermiddag/kveld ble jeg sliten, kald, kraftigere øresus og hodepine.
Hadde bare vært veldig greit å få en endelig bekreftelse, slik at jeg kan legge opp ting deretter: om jeg skal fortsette selentilskudd (og evt andre tilskudd), kutte gluten helt (ja, jeg er glutenfri 4-5 uker nå for å sjekke, på eget initiativ) og evt andre ting jeg kan gjøre for å bedre formen. I tillegg er det (selfølgelig...) noe vekslende ift eggløsning og mens.
Jeg er bare så lei den uforutsigbare hverdagen, og derfor lurer jeg på om noen faktisk har fått diagnosen autoimmun stoffskfitesykdom (Ords eller Hashimoto) uten antistoffer. Litteraturen sier at det finnes.
Tilleggspm: for dere som har Hashimoto/Ords: Har noen av dere "normale/gode" stoffskifteprøver, men kun utslag i antistoff(er)?
Jeg har TSH 1,4 - 1,7 (ref 0,5 - 4) og fT4 på 15 -17 (ref 11-23), og ingen spesielle endringer etter ca 2 mnd på lav dose Levaxin. Er klar over at de med Hashimoto med disse svingningene som regel blir kvitt de når stoffskiftet er godt medisinert (sett ut fra symptomer, ikke nødvendigvis blodprøvene).
Men alt i alt er jeg ganske mye bedre på denne prøvemedisineringen!
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker