Viser søkeresultater 41 til 50 av 63
Tråd: Tørre øyne
-
22-10-13, 10:30 #41
Sv: Tørre øyne
Siste besøk hos øyelegen var oppløftende. Tørre øyne måles med noen strimler i øyet. Første besøk viste 8, neste viste 11, nå viste de 19. Alt over 10 er i normalområdet. Fortsatt må jeg dryppe øynene, men sjeldnere enn før. Å få tåreplugger satt inn i tårekanalen var en fantastisk forbedring. Neste gang skal vi teste ut om jeg kan klare meg uten Restasis øyedråper. Det er utrolig fint å komme til en kunnskapsrik lege og få den hjelpen som er tilgjengelig. Forrige øyelege kunne bare skrive ut resept på øyedråper og måle tørrheten i øynene
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-10-13, 10:57 #42
Ja, det er bare å akseptere at alle leger kan ikke det samme, ikke engang alle øyespelsialister kan det samme. Så man må ikke gi opp håpet, men fortsette å lete etter Den Rette (legen).

Veldig godt å høre at det går så mhye bedre - og så fort!Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-10-13, 07:30 #43
Ja, det er en kjempeforskjell. Da jeg fikk tørre øyne, måtte jeg dryppe øynene med 15-20 minutters mellomrom. Nå kan det gå opp mot tre timer på det beste. Å få tåreplugger var en kjempeforbedring. Så skal jeg prøve å bli flinkere til å ha varme kluter på øynene og massere de meibomske kjertler, som ligger langs øyekantene. Der har jeg slurvet masse. Kvaliteten på tårefilmen er også avhenig av det fettet som finnes der. Og mine meibomske kjerteler er tette, massasje og varme hjelper. Det er bare så mye annet som skjer nå også, så jeg har slurvet for mye med dette.
-
23-10-13, 07:39 #44
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-10-13, 11:13 #45
Lett å skrive feil, jeg skriver feil hele tiden smjg
-
08-01-14, 16:02 #46
Har vært prøvekanin for å se om jeg kunne klare meg uten Restasis. Det gikk dårlig: sandfølelsen i øynene kom med en gang, hyppigere drypping uten nødvendigvis den sedvanlige opplevelsen av at det hjalp, røde øyne, sårhet som om jeg hadde små sår i øynene osv osv. Nå er prøvetiden slutt og konklusjonen er at jeg trenger Restasis og at det har god effekt. Det får ikke hjelpe at jeg tapper statskassa for underkant av 50 000 kroner i året bare på de øyedråpene
Det var en nyttig lærdom. Og mine varme tanker går igjen til Anisa som gjorde meg oppmerksom på Restasis. Den har etter øyelegens mening reddet hinnene i øynene mine før jeg kom til ham (den forrige øyelegens mangel på kunnskap om tørre øyne snakker vi ikke om)
-
08-01-14, 17:35 #47
Det er IKKE du som "tapper statskassa for underkant av 50 000 kroner i året". Ansvaret for det ligger hos DE LÆGER, som har negligeret dig og behandlingen af din Hashimoto's, alle de mange år forinden, som har resulteret i ødelæggelsen af dine øjnes funktion... Det er disse LÆGER som nu koster statskassen i "underkant av 50 000 kroner i året".

Det må være det aller vigtigste... men det meste kan du dog takke mest dig selv for, fordi DU har givet god info en chance.
I love you too.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-01-14, 18:26 #48
Du har rett Anisa
. Glad i deg også! Det er nok både traumer og alt for sen behandling av Hashimotos som står bak de ekstremt tørre øynene. Lavt testosteron tippet min øyelege. Det kan jeg jo ha hatt temmelig mange år. Min tillit til leger er temmelig frynsete. De fleste kan for lite, men stoler for mye på at de kan nok.
Jeg har nå de siste månedene forsøkt å følge opp de Meibomske kjertler, varme kluter og massasje av øyekanten oppe og nedee daglig. Det gjør at det kommer fett inn i øyet. Det mangler mange med tørre øyne. Fettet fra kjertlene hjelper til med å gi en større fornemmelse av normale, fuktige øyne. Dette hadde forrige øyelege null kunnskap om. Men operere, det kunne han... Det ligger masse penger i operasjoner, lite i tørre øyne
-
08-01-14, 19:45 #49
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
10-01-14, 06:53 #50
Det tar noen år før hva de nå kaller det går ut på nye legemidler, lisens, er det rett ord? Mine astma-allergitabletter sank fra ca 10 kroner dagen til 3 kroner dagen i fjor. Restasis bruker nok noen år på å senke prisen, slik at prisen blir litt hyggeligere. Det er vel gjort slik at de skal kunne få inn pengene de har brukt på forskning, at de er fredet en viss periode. Min bedre halvdel regnet ut at det var ca gullpris på Restas, det er ikke rare greiene i hver beholder med øyedråper.
Lignende tråder
-
Utstående øyne
Av Beate i forumet Graves sykdomSvar: 18Siste melding: 29-08-15, 00:42 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41 -
Øyne
Av Tante i forumet Graves sykdomSvar: 5Siste melding: 30-07-09, 14:31 -
Negler og tørre hender
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 24Siste melding: 04-02-07, 12:01 -
Munntørrhet/tørre lepper
Av Gjest i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 9Siste melding: 06-10-05, 14:38
Svar med sitat
Jaja.

Bokmerker