Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Threaded View
-
04-01-14, 18:40 #31
Sv: Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist

Det ER "tryllemiddelet" når hypothyreosen er relateret til tilstande i og omkring thyreoideahormoner og skjoldbruskkirtlen, men Halla
Du har hypofyse-relateret-hypothyreose, hvilket betyder at flere andre hormoner end TSH/thyreoidea kan være så meget ude af sync med hinanden, at det kan give flere plager, end Thyroid kan råde bod på. Se her, hvad der ellers kan være i vejen, når det er hypofyse som er i spil:
Underfunktion af hypofysen hedder enten hypofyseinsufficiens eller hypopituitarisme og kan forårsage følgende sekundære tilstande:
- GHD = GH Deficiency = Væksthormonmangel påvirker alle organismens væv og vil derfor kunne give anledning til talrige symptomer. Væksthormonmangel hæmmer knoglevækst og hindrer tilvæksten af bruskvævet overalt hvor det findes i kroppen. Den medfører dannelsen af ødemer i underhuden herunder Cellulite (ikke forveksles med Cellulitis), symptomer på karpaltunnelsyndrom eller smerter fra led og knogler, tillige med at kroppens fedtfordeling ændrer sig drastisk.
--- - Hypogonadisme = mangel på Luteiniserende Hormon (LH) og follikelstimulerende hormon (FSH) medfører nedsat funktion af kønskirtlerne. Hos kvinder forårsager det udeblivende menstruationer (amenorré) og nedsat kønsdrift. Mænd bliver impotente, får nedsat muskelmasse og manglende skægvækst. Hos begge køn kommer der tab af kropsbehåringen.
--- - Hypothyreose og binyreinsufficiens = nedsat dannelse af thyreoideastimulerende hormon (TSH) og adreno-kortikotropt hormon (ACTH), der fører til binyrebarkhormonmangel. Hvad det sidste gør ved os, læs mere i underforummet Binyrer.
--- - Vanskelig amning = nedsat prolaktindannelse har betydning ved amning, hvor modermælkeproduktionen reduceres eller udebliver.
--- - Vasopressin Deficiency = nedsat dannelse af anti-diuretisk hormon (ADH) vasopressin bidrager til ødemer, dehydrering trods stort væskeindtag, elektrolytforstyrrelser med alle de symptomer det giver + tusinde andre symptomer, vi kender som symptomer på hypothyreose. Desuden forårsager underskud af vasopressin udviklingen af bl.a. Diabetes Insipidus og ellers (udiagnosticeret/ubehandlet) kan føre til nyresvigt.
Denne "liste" er kopieret fra indlægget her, som kan være ganske oplysende for dem med "uforklarlige" symptomer og plager, trods ellers en god behandling med thyreoideahormoner.
Måske kunne du overveje at købe en multi-hormon blod-spot test i udlandet, og en gang for alle at få et samlet svar på, hvilke hypofysehormoner er mere ud af balance med hinanden, end andre? Med hører også en statusbeskrivelse og behandlingsforslag fra læger med samlet speciale i endokrinologi og biokemi. Måske kunne det hjælpe, og give dig fred i sindet, hvis din norske læge ville følge op på behandlingsforslag fra disse eksperter? Hvad har du at miste?
Har du nogle foretrukne verdensdele, kontinenter eller lande? Et sted med evigt forår ville være dejligt, hvis det var mig.
Eller er du mere til hedebølger?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
- GHD = GH Deficiency = Væksthormonmangel påvirker alle organismens væv og vil derfor kunne give anledning til talrige symptomer. Væksthormonmangel hæmmer knoglevækst og hindrer tilvæksten af bruskvævet overalt hvor det findes i kroppen. Den medfører dannelsen af ødemer i underhuden herunder Cellulite (ikke forveksles med Cellulitis), symptomer på karpaltunnelsyndrom eller smerter fra led og knogler, tillige med at kroppens fedtfordeling ændrer sig drastisk.
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Anatomiske forandringer i hjernen
Av Hansen i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
Funker hjernen ?
Av Hansen i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44

Hei på deg!!
! Vi får se - jeg har tenkt at det kanskje kan gi en liten puff angående energien!
Svar med sitat

Bokmerker