Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Hybrid View
-
03-01-14, 13:42 #1
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Hej Tina
Jeg har lige opdateret tråden om NAC... Uanset om man anvender almindelig NAC eller NAC med "sustain release", behøver man ikke tage den på tom mave.
Du skal blot sørge for, at det du har spist lige inden du tager NAC, indeholder færrest muligt proteiner. Det gælder tilskud af alle aminosyrer, at de ikke skal tages tæt på, eller i forbindelse med et proteinholdigt måltid mad, eller med proteinholdige drikke som mælk o.l.
Og man behøver heller ikke tage NAC med frugtjuice.
Jeg selv kan dårlig tåle nogen form for frugtjuice, for uanset hypo-fremkaldt (nu kun tendens til, heldigvis) mavesyremangel, giver juice mig altid "sur mave" alligevel, hvorimod f.eks. æblecider eller askorbinsyre opløst i vand, giver mig ingen problemer. Heller ikke citroner, som jeg (med velbehag) spiser skrællet på appelsin-manér, giver mig "sur mave", så måske kunne du eksperimentere med andre drikke, at tage dine kosttilskud med?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-01-14, 14:03 #2
Tak Anisa for svar

Jeg har besluttet mig for at prøve med mad, som du beskriver, og at bestille en anden type og se, hvordan det går.
Du/I har skrevet mange gode ting om NAC her, og hvad jeg ellers kan finde rundt omkring, så kan jeg se rigtig mange fordele. Bl.a. også udrensning af tungmetaller.
At spise citroner på den måde - tosset ide
Kort status på thyreoid:
Det går godt. Selv min chef har opdaget, at jeg fungerer bedre - så der var lidt ekstra bonus
Og det på kun ca. 3 måneder. Det var også det, jeg kunne mærke selv med det samme. Resten af kroppen gir sig lidt, men det er ok og er til at have med at gøre.
God week-end
-
08-01-14, 17:39 #3
I dag har jeg være hos "blodsugerne", som vi i al venskabelighed kalder laboranterne her hos os. Jeg har fået taget T4, fT4, T3 og TSH - fantastisk, ikke
I næste uge skal jeg en tur ind til endokrinologen, så er jeg spændt på, hvad det kommer til at betyde - nåe, jeg ved det nu godt 
I får lige en positiv historie fra det virkelige liv: Min chef synes også godt om min nye medicin, han synes, jeg tager godt fat i arbejdsopgaverne igen og har belønnet mig med lidt mere i bonus.
-
09-01-14, 16:06 #4
Altså man skal læse sit forrige indlæg, inden man skriver det næste. Det er ikke bonussen størrelse, der er så meget ved
men det faktum, at der efter så kort tid er lys at spore
-
12-01-14, 09:59 #5
Nu har jeg fået svar på de seneste blodprøver efter skifte til Thyroid, så jeg har følgende fra to prøver med en måneds mellemrum (årsagen til dette er mit ønske om at lære mig selv at kende og så kende anti-TPO):
TSH
6/11 - 0,12
4/12 - 0,05
FT4 (10 - 22)
6/11 - 18,3
4/12 - 15,3
TT3 (0,7 - 2,1)
6/11 - 1,2
4/12 - 1,6
FT3 (4,1 - 6,9)
6/11 - 4,7
4/12 - 4,7
Anti-TPO
4/12 - 520
Det er steget, hvor udviklingen ellers har været faldende fra >1300 d. 23/1-13 til 332 d. 28/8-13. Jeg tænker, at det måske skyldes "stress" over flytning og travlhed på arbejdet og måske også skifte til Thyroid. Jeg kan bestemt mærke forskel forstået på den måde, at ved >1300 er jeg ikke i tvivl om, at der er antistoffer buldrende rundt i kroppen på mig. Lige nu er der så meget mere ro i kroppen (en anden meget positiv ting ved Thyroid).
Jeg har så gravet lidt i gamle prøver, og i den blodprøve, hvor lægen konstaterede, at jeg har en subklinisk stofskiftesygdom
var der også følgende tal:
Hemoglobin (7 - 10) - 7,6
Cobalamin (> 150) - 245
Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til herinde, så er det lidt lavt. Så derfor har jeg bestilt B12. Lige nu spekulerer jeg over om, jeg skal forsøge at få en opfølgningsprøve hos min læge, eller jeg skal prøve mig frem. Men da begge prøver er i normalen, så kan det være, det bliver en opgave. Prøven skal jo i givet fald tages, inden jeg begynder på B12.
Jeg har også bestilt magnesium, da jeg har læst og hørt rigtig mange gode ting om dette.
Tanken er at sætte det i gang forskudt. Tage et tilskud ad gangen og finde ud af, hvad virkningen er.
I næste uge har jeg også en aftale med endokrinologen. Det er så spændende, hvordan det går. Udfaldet kender jeg jo, men hvordan det bliver taget afhænger meget af, hvem jeg er i konsultation hos.
- go' søndag
-
12-01-14, 10:06 #6
Med hensyn til konsultationen i næste uge har jeg skrevet et brev til min foretrukne endokrinolog og udarbejdet et skema over, hvordan jeg havde det for 5 år siden, da Hashimotos blev konstateret og var ubehandlet, på Euthyrox samt nu på Thyroid.
Derudover får h*n en kopi af min cortisol spyttest. Hvis ikke, det er h*m, jeg møder, så lægger jeg en kuvert til h*m med dokumenterne i.
Det er, hvad jeg føler, jeg kan gøre lige nu for vores fælles sag.
-
16-01-14, 12:24 #7
Efter konsultationen i dag:
Der er allerede et par patienter i behandling på ambulatoriet med Thyriod.
Endokrinologen viste alt om prøvesvar, når man er på Thyroid og synes, min TSH på 0,05 stadig var lidt høj
Han var interesseret i min vurdering af, hvordan jeg har det nu i forhold til tidligere, med ordene "det er altid rart med nogle cases", og at han vil se på min oversigt senere.
Så jeg begynder at tro på, at de mener det på Glostrup Apotek, når de siger, at de ikke kan se nogen grund til, at jeg skal have et lager af Thyroid hjemme (det gør jeg nu alligevel).
Dejligt at det nu er overstået, jeg havde fået oparbejdet en vis form for nervøsitet
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker