Viser søkeresultater 1 til 10 av 92
Threaded View
-
15-12-13, 13:03 #11
Sv: Kostråd for multiallergiker
Jeg pleier alltid og ha mye Husk og mye JBKM i skapet; akkurat nå står det nesten fem store pakker Husk og rett over tre krukker JBKM. Disse er med i mange av mine kjøkkeneksperimenter. Linfrø brukes hovedsaklig i knekkebrødene mine ( 125 gram sesamfrø, 75 gram linfrø, 1/4 ts salt, 1 toppet ss Husk, 2 1/2 dl kaldt vann og et raust dryss med oregano over før jeg steker dem), så jeg får iallefall ikke for mye linfrø i meg slik jeg spiser nå.
Jeg har ikke våget meg på baking av kaker/brød/boller enda, men fikk en del tips i voksentoppens allergikokebok, selv om oppskriftene der inneholder for mye karbohydrater til at jeg kan bruke dem rett uten videre.
Gubben skal til byen i morgen og da vil jeg få ham til og gå innom helsekosten og kjøpe mer Cocosa Pure (en opprydding i skapet viser at jeg har 6 krukker extra virgin, men er tom for Pure), Havrefløte, Mandeldråper og så er jeg veldig i tvil om jeg skal gå for Odense Erlet (kan brukes som vanlig kremfløte) siden den er basert på palmeolje?
Ble litt glad da jeg oppdaget at mandeldråper ikke inneholder mandler; det betyr at jeg kan lage falsk marsipan til og ha i delfiakaken dette året; kan ikke spise det selv, men da kan både han med mandel/nøtte-intoleranse (han er ikke testet siden han har kjempeangst for leger og spesielt blodprøver, men etter og ha blitt mer og mer allergisk (rennende nese, røde, klende øyne, pusteproblem, sår i munn, etc) kuttet han nøtter og mandler for nesten et år siden og allergien ble plutselig ikke et problem lenger) og han med gluten-intoleranse (blir dårlig/får diarè/magesmerter av små mengder gluten, men har ikke fått påvist cøliaki ved gastroskopi) kose seg!
Ha en fin søndag alle sammen
Lignende tråder
-
for høye kolesterol verdier og kostråd
Av toneij i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 4Siste melding: 25-05-12, 19:22 -
Nye amerikanske kostråd
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 10-06-11, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker