Viser søkeresultater 31 til 40 av 92
Threaded View
-
13-12-13, 22:55 #13
Sv: Kostråd for multiallergiker
Takk for en grei forklaring!

Gluten har jeg ikke spist på nesten tre år (annet en og annen gang der jeg har spist meljevnet saus), men nøtter, som jeg reagerte kraftigst på i matvarescreeningen, har jeg spist mye av helt til jeg sluttet helt med det i sommer. Jeg har prøvd med mandelmel et par ganger etterpå, men ender opp med oppblåst mage og har skikkelig vondt, så jeg er nesten sikker på at en screening av mandler ville vist det samme som nøtter.
Melkeprodukter som smør, fløte, rømme, kesam, ost, etc har jeg også spist mye av alltid, men spesielt mye de siste årene. Kumelk var det jeg reagerte nest-mest på testen.
Gluten som jeg selv hadde oppdaget for lang tid siden gav meg oppblåst mage, smerter og diarè, var nummer tre på listen av det jeg reagerte på.
Eggehvite, peanøtt, soya og torsk har jeg også slått ut på, men ligger rundt øvre referanseområde der.
Hva som har gjort at det har blitt multiallergier, er ikke godt og si, men jeg har blitt testet for alle disse matvarene som 12-åring og da har jeg ikke slått ut på noe (men da var det prikktest på ryggen og ikke blodprøver som nå).
Lignende tråder
-
for høye kolesterol verdier og kostråd
Av toneij i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 4Siste melding: 25-05-12, 19:22 -
Nye amerikanske kostråd
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 10-06-11, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker