Viser søkeresultater 1 til 10 av 92
Threaded View
-
13-12-13, 03:01 #11
Sv: Kostråd for multiallergiker
Dagen etter en reise er jeg alltid rimelig elendig, så i dag har jeg stort sett sittet og surfet på nettet.
Denne siden likte jeg godt http://paleodietlifestyle.com/catego...-diet-recipes/
Mye info og tips og masse oppskrifter og praktiske råd. Noen av dressingene der skal jeg garantert lage en av de første dagene.
Klarte og snike meg rett over 3000 kcal i dag; 28 karbohydrater, 130 protein og 254 fett.
Prøvde havremelk for første gang i dag.
Når jeg ikke er i form, elsker jeg og lage maten i stekeovnen. Entrecote i skiver (fant et stykke til halv pris i butikken i går; oksekjøtt er i grunnen best når det går ut på dato) ble lagt i en cocosa smurd langpanne sammen med sopp i båter. Var raus med rosèpepper og brukte også litt salt. Hadde på havremelk, hjemmelaget oksekraft (jeg fryser kraften ned i isbiteformer slik at jeg lett kan bruke kraft de gangene alternativet hadde vært buljong; i dag brukte jeg fem terninger kraft) og litt rødvin for og balansere havremelken som var litt..søt?... i smaken.
Laget meg blomkålris med pinjekjerner stekt i den nye cocosa chilien jeg kjøpte (og den er kruttsterk; savnet rømme for og dempe brannen) og kokte poteter, gulrøtter og kålrot til de andre. Vi var alle enige om at havremelken nesten minnet om fløte i smaken, og at middagen var kjempegod.
Brukte havremelk i desserten også; minutt-is.
Minutt-is er fløte og frosne bær kjørt på full hastighet ett minutt i foodprosessoren sammen med f.eks. litt sitronsaft eller evt søtning. I dag prøvde jeg altså med havremelk og frosne bær + en dasj sitronsaft. Smakte helt ok, og jeg er lykkelig over og kunne spise is fremdeles
Havremelken inneholder noe mer karbohydrater enn fløte, men det kan jeg balansere med mengden jeg bruker.
I morgen må jeg lage meg mer knekkebrød; jeg synest det er lettere og få i seg noen knekkebrød med hjemmelaget majones med vårløk og f.eks. røkt ørret om morgenen, enn og prøve og finne andre alternativ; er ganske kjedelig slik.
Jeg bruker diett.no aktivt og har også lagt ut oppskrifter der f.eks. "knekkebrød for multiallergikere" og "kaffesmoothie". En kaffesmoothie er et lite måltid i seg selv på 275 kcal.
Har tatt opp okse-bibringe fra fryseren som skal bli til middag i morgen, og hvis formen er der skal jeg også koke opp salsa og lage opp flere hjemmelagede nuggets. Det er også kommet spørsmål fra minsten min om jeg kan lage glutenfrie boller (bollene blir ganske flate, men smaker visst like godt alene som med pålegg i følge gjengen; har ikke smakt dem selv).
Selv om jeg av og til nesten føler en aldri så liten sorg over mat som plutselig er forbudt, så går det stadig bedre. Jeg har alltid vært glad i både og lage og spise mat, og nå blir det jo en hel del ny mat og lage fremover.
Lignende tråder
-
for høye kolesterol verdier og kostråd
Av toneij i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 4Siste melding: 25-05-12, 19:22 -
Nye amerikanske kostråd
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 10-06-11, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker