Viser søkeresultater 1 til 10 av 92
Threaded View
-
05-12-13, 09:09 #11
Sv: Kostråd for multiallergiker
Ja, dette må virkelig være en utfordring, Pingvinen. Jeg som følte at det var vanskelig å legge om til glutenfritt i begynnelsen

Men det går seg nok til skal du se, det handler jo mye om å bryte vaner, og å finne oppskrifter med mat som man liker, og kan leve med hele tiden.
Har du søkt litt på veganske oppskrifter? Der er det ofte en del ingredienser med for mange karbohydrater for din del, men også mange oppskrifter med linser, som har lav GI.
Jeg tenkte på vegan, for det er ikke bra med for mye kjøtt heller vel? Siden mye kjøtt gjør kroppen "sur".... Ikke lett dette her altså!
Jeg pleier av og til å skjære opp agurk, gulrøtter og stangselleri i staver, som jeg oppbevarer i en boks i kjøleskapet. Og så lager jeg en sånn Maarud dip pose, og blander med yoghurt istedenfor rømme. Kan du bruke laktose fri yoghurt naturell? Ellers så finnes det sikkert masse "dipper" som du kan bruke.
Da har du i alle fall noe som du kan småspise på utover dagen
Det blir veldig spennende å se om du begynner å legge på deg, når du nå har kuttet ut det som du er allergisk mot. Tarmen trenger nok tid på å reparere seg, men jeg håper du får en rask bedring!Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
for høye kolesterol verdier og kostråd
Av toneij i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 4Siste melding: 25-05-12, 19:22 -
Nye amerikanske kostråd
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 10-06-11, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker