Viser søkeresultater 1 til 10 av 92
Threaded View
-
05-12-13, 00:18 #11
Sv: Kostråd for multiallergiker
I dag har jeg for alvor startet med kostomlegging.Måtte lese meg litt opp og planlegge litt hvordan jeg skal lage mat uten gluten, eggehvite, melk og melkprodukter som smør, ost, rømme, fløte,etc, mandler,nøtter og peanøtter, soya og soyaprodukter + torsk og lignende fisker.
Konstruerte knekkebrød av sesamfrø, linfrø, salt, husk, vann og oregano og laget opp ei skål med majones.Begge deler smakte godt!
Har spist litt mindre enn vanlig, bare 3000 kcal i dag, men dette skal nok gå seg til etterhvert.
Middag er det minste problemet fordi der er det bare og unngå saus de gangene jeg bruker melkeprodukter og heller ha på litt hjemmelaget salsa eller evt sjy.
Det største problemet er og finne alternativer til småmåltid som jeg stort sett småspiser på hele tiden for og klare og få i meg nok mat. Så langt har det vært en del oster eller lapper/vafler eller omelett"kakestykke" og også noe kjøtt og salat/grønnsaker, men mesteparten av dette går jo ut når meierivarer og eggehvite forsvinner. Helt fram til i sommer var nøtter en viktig del av småmåltidene mine, men de er jo også utelukket nå.
Har bestilt denne http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8202313678 og håper på noen fornuftige tips der.
Lignende tråder
-
for høye kolesterol verdier og kostråd
Av toneij i forumet Kosthold - fett og kolesterolSvar: 4Siste melding: 25-05-12, 19:22 -
Nye amerikanske kostråd
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 10-06-11, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker